|
|
30/5/2009 |
| סלסה באהל שם לשמור על קשר עם... |
|
בכל יום שבת מתקיימים שיעורי סלסה ללא תשלום לבוגרי אהל שם.
השיעורים נועדו למטרות כיף וכן באים המון בוגרים וכך ניתן לשמור על קשר בין הבוגרים.
ממש כיף כדאי לנסות
לפרטים:
salsa4fun@walla.com
|
|
1/12/2006 |
|
|
10/10/2006 |
|
|
13/7/2006 |
| ניר עוזדור
|
|
האזכרה ביום חמישי, 1 ביוני 2006, בשעה 17:00 ,בבית העלמין בלהבים
|
|
31/5/2006 |
| ניר עוזדור
|
|
ניר עוזדור נהרג היום,28/04/06, בתאונת אופנוע
יהא זכרו ברוך
|
|
28/4/2006 |
|
|
30/4/2006 |
|
|
30/3/2006 |
|
|
19/10/2004 |
|
|
24/10/2004 |
|
|
25/11/2004 |
|
|
3/12/2004 |
|
|
7/12/2004 |
|
|
24/3/2004 |
| שאלה לטין טין
|
|
בס"ד
התורה בספר ויקרא בפרשת שמיני כאשר היא כותבת את הבדלי סימני הטהרה בין החיות הטמאות לטהורות אומרת לנו התורה לפני 3,300 שנה שישנם 4 חיות יחידות בעולם שיש להם רק סימן טהרה אחת(השפן,הגמל,החזיר והארנבת).עד היום לא נמצאה חיה חמישית שיש בה רק סימן טהרה אחד...למה?-מכיוון ששליט בעולמו יודע שאין עוד חיה כזאת חוץ מן הארבע הללו!....קצת חומר למחשבה....
|
|
13/3/2004 |
| תגובה לתגובות לכולם להיכנס
|
|
אני מצטערת להגיד, אבל אתם פשוט חולמים בהקיץ. למה אתם חושבים שקיים מישהו/משהו שמנהל אותנו ואת תנועותינו? אתם ראיתם את זה? קיימת הוכחה לכך שקיים אלוהים?
אפילו הכותבת אמרה שהמצב קשה ואני מסכימה איתה. אם המצב כל כך קשה, אז למה לעזאזל (סליחה על המילה- לכל המתחסדים) אני צריכה להיאחז במשהו שאין הוכחה כלשהי שהוא קיים? מה, סתם להיאחז באוויר?
העם היהודי הוא אכן עם ששורד, אך איני מאמינה שאת תהיי כאן בעוד 3,000 או 10,000 שנה כדי לבדוק אם העם הוא עם נצחי. מאיפה לך לדעת את זה?
אני לא מסכימה שבמצב של היום נכנסת "תורתנו הקדושה". במה היא יכולה להציל? אני לא ראיתי שהנצרות או האיסלם נפלו. במקרה הן נכחדו ואין על כך רישום כלשהו?אם כן, אז אני לוקחת את כל דבריי בחזרה. אימפריות נפלו וקמו, בגלל שזהו טבען. כמו שהן קמות- הן גם נופלות ולדעתי אין בכך שום דבר מפתיע או חדש. אני לא יודעת מי אתם, אך על פי מה שאני יודעת, גם חרדים ושומרי מצוות נהרגו בפיגועים. גם הם סובלים מאנטישמיות והם לא יוצאים מהכלל. גם הם נהרגים בתאונות, וגם התינוקות שלהם מתים. אני לא מעוניינת לחקור ואני סבורה שאין זו בורות, פשוט דעה נחרצת. גם אמי ואבי היו דתיים בילדותם, ומשפחתה של סבתי הייתה אחת מהמשפחות הדתיות והחזקות ביותר בצ'כיה. אני חקרתי, ואני עדיין לא מאמינה שקיים כוח כלשהו שמנהל לי את החיים, ויודע יותר טוב ממני על חיי. בנוגע לנצרות ולאיסלם- במקרה את מאמינה שאתם לא כולכם מתפללים לאותו אחד? התפילות שלכם יכולות להיות בשפות שונות, לאלוהים בשמות אחרים, אך למעשה זה לאותו אחד. את וחבריך לא יותר טובים מהנוצרים או מהמוסלמים, ואם את עדיין לא מבינה את זה- כדי שתתחילי. לזה שהגיב לגבי המאמר ולתגובתו, אני מעדיפה בכלל ל להתחיל להתייחס. דבר קטן ואחרון: אני חושבת שאם יש לכם את האומץ לפרסם דבר כזה באתר- אז גם צריך להיות לכם את האומץ להגיד מה שמכם, כי בצורה כזאת אתם פשוט מתחבאים ומתביישים במה שאתם כתבתם.
טינטין
|
|
9/2/2004 |
| תגובה ל: תגובה לתגובות לכולם... |
|
בס"ד
טין טין היקרה....
כמה דברים....
חבל שאין לך מה לומר לגבי התגובה לדתי (אני במקרה) שהגיב לכתבה זו.
זה בסדר שתיקה פרושה הסכמה.
לא יזיק אם תפרגני ותאמרי שהתגובה היא המציאות בה אנו חיים בדיוק כיום!! את תעדיפי לומר לא מגיבה. (כי אין על מה להגיב-את סתם מתכחשת!)
שנית אם ישמעו אזנייך מה שידייך מקלידות אז היית נופלת מהכסא כי בתגובתך סותרת את את עצמך כי לא יעזור לך את לא יכולה להתכחש לנשמתך ודרישותיה הרוחניות רחוק איפה שתהיי.........!
ההוכחה שאת בכלל נמצאת פה לאחר כל מלחמות העולם וונפילתם ותקומתם של עמים וללא שינוי ה-"יהודי" כבר את סותרת את עצמך כי העם היהודי לא נפל הוא תמיד נשאר כשהיה שאין זה אפשרי זה נוגד הרי אנחנו תמיד היינו ותמיד נשאר הקטנים שבאומות אז איך בכל זאת שרדנו ללא כח עליון שמשגיח?!.....ומה עוד שתורתנו שאיתה הולכים אנו והלכנו ונלך ...-לא השתנה בה אות אחת ראי זאת מספרי התורה שבאו מאירופה לעומת ספרד....אין שינוי של אות אחת ...ובמידה ויש באותו ספר ספציפי, טעות, הוא נחשב פסול!!!
דבר שני יש בתורתינו הקדושה מושג של אחדות ישראל.....מושג של "ישראל ערבין זה לזה".....עליך להבין שהשם יתברך שמו לעד מעניש צדיקים בעבור רשעותם של רשעים כדי למתק מהרשעים את עונשם ....כי ברחמי השם הרבים הוא אינו חפץ במות הרשע אלא בתשובתו אליו.
ודבר זה של ערבות לחבירו כרוכה בכך שאם אני ואת כלולים במושג יהודי....
ואת עושה עבירה ומגיע לך עונש אין זה אומר שאני לא אענש גם כן בעבור עברותייך.....כלמר יש פעמים שהשם מעניש בצורה כוללת ולא ברמת הפרט.
אש העבירה אינה מבדילה בין צדיק לרשע....היא מכלה כל מה שבדרכה גם את מצית האש (רשעי הדור) בעוונותיהם וגם את הצדיק....
ולכן תראי צדיקים שמתים ומשפחותיהם שותקים ומקבלים את הדין באהבה בידיעה שהכל מאיתו יתברך.
דבר נוסף....אמת אם נמשיך ללכת בדרך של מנהיגי העם הזה ב-57 השנים האחרונות בוודאי שיהיה קשה לומר שיהיה גזע יהודי אבל אל תדאגי....השם יתברך כבר הבטיח שאת עם ישראל לא ימחקו עולמית....והובטח לנו עוד כמה דברים דור שתראה שבו כפירה כ"כ גדולה צפה למשיח....וכן דור שצרה רודפת את חברתה וכן אומה שמגרה בשכנתה, וכן דור שבו תראה מחלוקות על צדיקי הדור...ופני הדור חצופים כפני הכלב...ותראה כלה מורדת בחמותה...בת קמה באמה...ותראה דור שבו הכל ביוקר ושפע יש מכל טוב....זהו דור של משיח!!!
ולכן אני מציע לך גם כן להיות מוכנה לקבל אותו כי אם הוא יבוא ואת לא תהיי מוכנה...........את בבעיה ->אין הרבה זמן עד בואו מה שמחייה את העם הזה הוא תקווה להגאל ואמונה ובטחון בהשם יתברך וזה הדבר היחיד שמחזיק את העם הזה על הרגליים....בין חילוני ובין דתי....האמונה שלו בשם והרצון שלו להגאל משאר אומות העולם שרודפים אותנו מיזה כבר אלפיים שנה ->ואם את בכל זאת חושבת שאין שוני בין יהודי לבין מוסלמי ונוצרי אז אין בעיה ...את כבר נוהגת במנהגיהם המושחתים 57 השנה האחרונות בשיטת ההנהגה, הם פרי עמלם של הגויים הללו. ->אם את לא מבינה שאת בתור יהודיה לא שייכת אליהם בהנהגות אז הם יראו לך את זה....מהדת כבר עקרו אותנו...את היהודי מתעודת הזהות כבר מחקו לנו....במדינה "נאורה" כמו צרפת כבר אסור ללכת בסמלים דתיים כמו כיפה....שלום הם כבר יכלו להשכין כבר מזמן במקום לבזבז כסף על מימון מפלגות שמאלניות אנטי דתיות! (אמריקה "היקרה")
וגוג ומגוג כבר התחילה.....זה מתחיל במאבק והתגרות בין מדינות גדולות...זה כבר באויר! ימים יגידו ובכל זאת מובטח לנו שעם ישראל יישאר אבל בתנאי....!!!
>>התנאי הוא ללכת בדרכי השם ובמצוות.
אני ממליץ לך לחזור לשרשים הדתיים שלך...........אל תחפשי לראות כדי להאמין למה שהתורה נבאה לנו מדורי דורות אלא תאמיני כדי לראות!!!!
נ.ב.
לגבי עילום השם זה לא בגלל שאני או הכותבת מתביישים ממך או ממשיהו אחר ואני איני מכיר את כותבת הכתבה המקורית.....רק אומר לך עוד דבר שאת חושבת שאנחנו מתביישים בדת אבל למעשה אנחנו מתביישים בחילוניות שבה היינו חיים!! בגלל שמדינה נאורה שמלמדים בה הכל שכחו ללמד מהי
צניעות וענוה!!!!!!
אני מאחל לך טיןטין כל טוב....מאור עיניים שהשם יפתח לך את ליבך אליו וכן לי בכל כלל עמו בית ישראל אכי"ר.
שנזכה לגאולה בקרוב בב"א.
|
|
11/2/2004 |
| תגובה ל: תגובה ל: תגובה לתג... |
|
בס"ד
טין טין היקרה....
כמה דברים....
חבל שאין לך מה לומר לגבי התגובה לדתי (אני במקרה) שהגיב לכתבה זו.
זה בסדר שתיקה פרושה הסכמה.
לא יזיק אם תפרגני ותאמרי שהתגובה היא המציאות בה אנו חיים בדיוק כיום!! את תעדיפי לומר לא מגיבה. (כי אין על מה להגיב-את סתם מתכחשת!)
שנית אם ישמעו אזנייך מה שידייך מקלידות אז היית נופלת מהכסא כי בתגובתך סותרת את את עצמך כי לא יעזור לך את לא יכולה להתכחש לנשמתך ודרישותיה הרוחניות רחוק איפה שתהיי.........!
ההוכחה שאת בכלל נמצאת פה לאחר כל מלחמות העולם וונפילתם ותקומתם של עמים וללא שינוי ה-"יהודי" כבר את סותרת את עצמך כי העם היהודי לא נפל הוא תמיד נשאר כשהיה שאין זה אפשרי זה נוגד הרי אנחנו תמיד היינו ותמיד נשאר הקטנים שבאומות אז איך בכל זאת שרדנו ללא כח עליון שמשגיח?!.....ומה עוד שתורתנו שאיתה הולכים אנו והלכנו ונלך ...-לא השתנה בה אות אחת ראי זאת מספרי התורה שבאו מאירופה לעומת ספרד....אין שינוי של אות אחת ...ובמידה ויש באותו ספר ספציפי, טעות, הוא נחשב פסול!!!
דבר שני יש בתורתינו הקדושה מושג של אחדות ישראל.....מושג של "ישראל ערבין זה לזה".....עליך להבין שהשם יתברך שמו לעד מעניש צדיקים בעבור רשעותם של רשעים כדי למתק מהרשעים את עונשם ....כי ברחמי השם הרבים הוא אינו חפץ במות הרשע אלא בתשובתו אליו.
ודבר זה של ערבות לחבירו כרוכה בכך שאם אני ואת כלולים במושג יהודי....
ואת עושה עבירה ומגיע לך עונש אין זה אומר שאני לא אענש גם כן בעבור עברותייך.....כלמר יש פעמים שהשם מעניש בצורה כוללת ולא ברמת הפרט.
אש העבירה אינה מבדילה בין צדיק לרשע....היא מכלה כל מה שבדרכה גם את מצית האש (רשעי הדור) בעוונותיהם וגם את הצדיק....
ולכן תראי צדיקים שמתים ומשפחותיהם שותקים ומקבלים את הדין באהבה בידיעה שהכל מאיתו יתברך.
דבר נוסף....אמת אם נמשיך ללכת בדרך של מנהיגי העם הזה ב-57 השנים האחרונות בוודאי שיהיה קשה לומר שיהיה גזע יהודי אבל אל תדאגי....השם יתברך כבר הבטיח שאת עם ישראל לא ימחקו עולמית....והובטח לנו עוד כמה דברים דור שתראה שבו כפירה כ"כ גדולה צפה למשיח....וכן דור שצרה רודפת את חברתה וכן אומה שמגרה בשכנתה, וכן דור שבו תראה מחלוקות על צדיקי הדור...ופני הדור חצופים כפני הכלב...ותראה כלה מורדת בחמותה...בת קמה באמה...ותראה דור שבו הכל ביוקר ושפע יש מכל טוב....זהו דור של משיח!!!
ולכן אני מציע לך גם כן להיות מוכנה לקבל אותו כי אם הוא יבוא ואת לא תהיי מוכנה...........את בבעיה ->אין הרבה זמן עד בואו מה שמחייה את העם הזה הוא תקווה להגאל ואמונה ובטחון בהשם יתברך וזה הדבר היחיד שמחזיק את העם הזה על הרגליים....בין חילוני ובין דתי....האמונה שלו בשם והרצון שלו להגאל משאר אומות העולם שרודפים אותנו מיזה כבר אלפיים שנה ->ואם את בכל זאת חושבת שאין שוני בין יהודי לבין מוסלמי ונוצרי אז אין בעיה ...את כבר נוהגת במנהגיהם המושחתים 57 השנה האחרונות בשיטת ההנהגה, הם פרי עמלם של הגויים הללו. ->אם את לא מבינה שאת בתור יהודיה לא שייכת אליהם בהנהגות אז הם יראו לך את זה....מהדת כבר עקרו אותנו...את היהודי מתעודת הזהות כבר מחקו לנו....במדינה "נאורה" כמו צרפת כבר אסור ללכת בסמלים דתיים כמו כיפה....שלום הם כבר יכלו להשכין כבר מזמן במקום לבזבז כסף על מימון מפלגות שמאלניות אנטי דתיות! (אמריקה "היקרה")
וגוג ומגוג כבר התחילה.....זה מתחיל במאבק והתגרות בין מדינות גדולות...זה כבר באויר! ימים יגידו ובכל זאת מובטח לנו שעם ישראל יישאר אבל בתנאי....!!!
>>התנאי הוא ללכת בדרכי השם ובמצוות.
אני ממליץ לך לחזור לשרשים הדתיים שלך...........אל תחפשי לראות כדי להאמין למה שהתורה נבאה לנו מדורי דורות אלא תאמיני כדי לראות!!!!
נ.ב.
לגבי עילום השם זה לא בגלל שאני או הכותבת מתביישים ממך או ממשיהו אחר ואני איני מכיר את כותבת הכתבה המקורית.....רק אומר לך עוד דבר שאת חושבת שאנחנו מתביישים בדת אבל למעשה אנחנו מתביישים בחילוניות שבה היינו חיים!! בגלל שמדינה נאורה שמלמדים בה הכל שכחו ללמד מהי
צניעות וענוה!!!!!!
אני מאחל לך טיןטין כל טוב....מאור עיניים שהשם יפתח לך את ליבך אליו וכן לי בכל כלל עמו בית ישראל אכי"ר.
שנזכה לגאולה בקרוב בב"א.
קישור: http://www.r2000.co.il
|
|
11/2/2004 |
| תגובה ל: תגובה ל: תגובה לתג... |
|
בס"ד
הכותבת המקורית של הכתבה צודקת
לשאר בעלי התגובות השליליות על הכתבה ו\או על הכותבת....דעו לכם מספר דברים:
1.שם הבית ספר "אוהל שם" כבר מראש מסמל לנו את ייעודו האמיתי (דת)
2.אם היו מגלים לנו בבית הספר הנ"ל את התנ"ך ואת הגמרא יחד ולא עפ"י דרכם של מחברי ספרות ומוטיבים אומנותיים,אלא על עפ"י מנהגיהם ואשקפותיהם של אבותינו אולי היו אנשים כמו השוללים שבכם,מגלים מה באמת עומד מאחורי פתגמים סתומים להבנה מבינים כלל מהי אלוקות ומהי אמת ומהם ערכי צדק ומשפט (שלא על פי המצאותיהם של בני אדם בשיקולי האנוכיות והסררה שבהם הם שרויים מתקופת 57 השנים האחרונות).
3. בתור היותי חילוני לשעבר, ובתור תלמיד אוהל שם לשעבר שגילה את הקשר שלו בין יהדותו ומהותו כיהודי, לא מתבייש לומר שהייתי בדיוק כמו כל הטוענים מבינכם שאומרים "הכל שטויות-מי הוא אלוקים שאשמע בקולו?!"
רק מה? היום כבר ידועים לי דברים שערכם החשוב כהיותי יהודי הוסתרו ע"י מערכת החינוך בה למדתי וע"י גורמים המנהיגים את המדינה "בערך ללא ערך" עד היום.-->מה שדווקא גורם, למספר לא מבוטל של אנשים שהיו חילוניים (בינהם תלמידי אוהל שם לשעבר) לחפש דבר שיש לו שורש ואחיזה ולהבדיל מערכים מופרחים שקיימים רק מאז 1948 ....היום רואים איך הערכים האלה נופלים....!!! כי לשקר אין רגליים בסוף הוא מתגלה ונופל!
4. אם תבדקו את שורשי משפחותיכם תגלו באופן ודאי שסבכם וסבותיכם או יותר אחורה קצת, היו דתיים ,לא קצת ולא בערך ולא באמצע אלא פשוט דתיים עם ערכי אחדות ערכי אמונה בשם יתברך.
5.לאלה שמחפשים את האמת ומוכנים ללכת איתה בלי להתעקם אני ממליץ לאזור כוחות ולקום ולשנות לאט לאט את מסלול השקר שבו הם חיים->לכיוון שמירת תורה ומצוות > מי שלא טועם מהדרך חיים הזו פשוט מפסידדדדדד!!
6.מה שכבר הנביאים צעקו בימיהם כבר מתקיים כיום ....כל אחד חוזר היום לשורשו....והברור של הנשמות הוא קשה מנשוא...וכל יום שעובר קשה לחזור בתשובה...לכן חכם לב ירדוף מצוות.
7. אני מודה לשם שפתח את עיניי...ומצפה לגאולתם וישועתם של עם ישראל יחד עם כלל עם ישראל. אכי"ר.
|
|
11/2/2004 |
| תגובה ל: תגובה לתגובות לכולם... |
|
שלום לך!
ביקשת הוכחות לקיומו של האלוקים....אני יכול להוכיח לך (והכל דרך הוכחות שכליות) שהאלוקים קיים ומשגיח והוא האלוקים של התורה.
ככה שאם באמת אכפת לך ובאמת מעניין אותך לחיות חיים אמיתיים את מוזמנת לחזור אליי......אבל אני מבקש-אם כל מטרתך היא להתנגח ולקנטר אזי חבל על הזמן של שנינו
בתקוה שתגיעי למסקנות הנכונות
|
|
12/2/2004 |
| תגובה ל: תגובה ל: תגובה לתגו... |
|
יש לי הרבה מה לומר לגבי התגובה, ויכול להיות שבמקרים מסוימים שתיקה פירושה הסכמה- אך זהו איננו המקרה. אני לא מסכימה עם מה שאתה טוען, ואני לא מתכחשת לדבר, ואם אתה חושב כך- אז חבל מאוד.
בינתיים, אני נמצאת פה, בארץ ישראל, ואני תן לי להפתיע אותך- הנשמה שלי לא דורשת. המוח שלי דורש- אבל הדברים שהוא דורש הם כנראה לא הדברים שהמוח שלך דורש.
העם היהודי לא נפל, זה נכון, אך תן לי לציין אם שכחתי: לחלק מהאימפריות לוקח יותר זמן- ולחלק פחות. אומנם אנחנו כן שרדנו דורות על גבי דורות אבל אני לא רואה את הקשר לכוח עליון. אני גם לא רואה כל קשר לשינוי או חוסר שינוי של אותיות בספרי תורה.
זה שכל פדופיל בכלא הופך פתאום לדתי- זה רק כדי לצאת מהכלא וכמה שיותר מהר. אני יודעת על מה אני מדברת. הרשע לא תמיד בא על עונשו, ואני מודעת לעובדה שיש כאלה שכשטוב להם פה- יהיה להם רע בעולם הבא. אבל בתכל'ס- מה אכפת לי מהעולם הבא? יש לי מספיק שנים בעולם הזה מכדי לדאוג לעולם הבא. הגישה הזו שלך דומה מאוד לגישה המוסלמית שאומרת שאין האדם צריך להתמסר לתענוגות על פני האדמה, הארציים, אלא לחשוב שאם הוא יעשה הכל כהלכה בעולם הזה ולא יחטוא- הוא יהנה מתענוגות לא נורמליים בעולם הבא.
מצטערת אם זה יפגע בך, אבל דעתי על כל משפחות הצדיקים שמקבלים את הדין באהבה ובאמונה- היא שהם פשוט התמכרו, או שהם עיוורים, וכפי שאתה בטח יודע אין יותר עיוור מזה שלא רוצה לראות.
כמו שאמרתי בתגובה האחרונה, אני לא בטוחה אם אתה או הכותבת המקורית תהיו פה עוד איזה 3.000 שנה כדי להגיד עם קיים הגזע היהודי או לא, ולכן אני אבקש ממך לא לדבר על כך. אולי לא הסתכלת מזמן בתעודה הזהות שלך- אבל בתור לאום, כתוב יהודי. אני מקבלת ותומכת לחלוטין בחוק בצרפת שאוסר על הליכה עם סמלים דתיים, ואתה בתור יהודי טוב ממני ונאור- בטח לא תרצה שיטבחו באחיך לדת על רקע דתי.
מאיפה לך שאם אתה תישאר נאמן לדת, לה' ולשמירות מצוותיו אתה תשרוד את מלחמת גוג ומגוג? אף שלטענתך היא כבר החלה. אבל אני עוד פה- בדיוק כמוך!
אומנם בתחום הלימודי אני הומנית לחלוטין- אך בגישה לחיים אני סופר-ריאליסטית! אני מקבלת דברים כמו שהם: כדי להאמין- אני צריכה לראות ולא ההפך!
אם אתה כה מתבייש בחילוניות שבה אתה חי אולי תימנע מהחילוניות? יש שכונות חרדיות לגמרי בירושלים ובארץ כולה, וגם בני-ברק. אלה שחיים שם מפלגים את העם והמדינה הזו בגלל שהם סוגרים את עצמם בגטו: להם יש חינוך שונה, עיתונים וכו' וכו'.
אני מקווה שבקרוב כש"משהו יפגע קרוב לבית" כלפיך, אתה תפתח את עינייך...
טין טין
|
|
16/2/2004 |
| תגובה ל: תגובה ל: תגובה לתג... |
|
בס"ד
אני מזמין אותך וכל מי שרוצה הוכחות אמתיות בעניין מציאות השם יתברך הנהגתו תורתו והאמונה בו ושלא על מנת להתנגח ליצור איתי קשר במייל g_shc@walla.co.il
*/טיןטין נסיונות הטיוח שלך מופרכים חסרי ביסוס קנטרנים ובהחלט לא קשורים לשאלת המצאותו של אלוקים, תורתו, ובניו העם היהודי.
יש לי מה לענות לך. באשר לתגובתך אבל נראה שאת לא כ"כ רצינית ורוצה להבין או לדעת עניינים נשגבים אלו...נראה שמטרתך להתנגח.
ואם אני טועה......את מוזמנת ליצור איתי קשר להסברים הרבה יותר מעמיקים
וחד משמעיים ואין זה המקום להרחיב בהם.
g_shc@walla.co.il
|
|
22/2/2004 |
|
|
20/1/2004 |
| מחפשת את נדב
|
|
כל מי שקורא את זה......בבקשה תעזרו..אני מחפשת את נדב ניר מוזס שלום..אני צריכה את האיסיקיו שלו...אז תשאירו פרטים שלו...
|
|
20/1/2004 |
| כולם להיכנס
|
|
לפני זמן מה פגשתי את רותי, חברה ותיקה, שבמקרה עברה אצלי בשכונה.
רותי ואני למדנו יחד בבית הספר היסודי, כך שמייד התחלנו להעלות זכרונות וסיפורים נוסטלגיים מאותה התקופה.
נזכרנו במורים שלימדו אותנו, בשיעורים שבהם היינו משתוללות ביחד, בהפסקות שבילינו במשחקי חבל וגומי. הזכרתי לה גם את דודי, הילד ששתינו אהבנו בסוד...
רותי הזכירה לי את מנחם השמן, ילד בעל ממדים גדולים, שכל הכיתה שנאה, ועשתה עליו חרם קבוצתי. הוא תמיד הופיע מלוכלך לבית הספר, היה התלמיד החלש ביותר בכיתה, ונהג להרוס לנו את כל הפעילויות החברתיות שניסינו לארגן... בקיצור, הוא היה אחד הילדים הכי דחויים אצלנו בכיתה.
כשרותי שאלה אותי אם לדעתי לא היה מדובר בשנאת חינם כלפיו, התגוננתי מייד: "מה פתאום! את לא זוכרת איזה ילד מעצבן הוא היה? איך היה מרגיז את כולנו? איך היה הורס לנו הכל? זו בכלל לא היתה שנאת חינם! היתה לנו סיבה מאד טובה לשנוא אותו!"
רותי לא נראתה מרוצה מהתשובה שלי: "אבל אולי שנאנו אותו סתם, כדי להרגיש טוב יותר עם עצמינו? אולי חשבנו שאם יש חרם על ילד אחר, סימן שאותנו כן אוהבים? אולי השנאה שלנו כלפיו, היתה בעצם הדרך שלנו לוודא שאנחנו כן מקובלות בחברה? אולי לא ניסינו מספיק לשלב אותו בפעילויות החברתיות, ולכן הוא הרגיש צורך להרוס אותן?"
"מה עובר עלייך, רותי?", שאלתי בפליאה. "מאיפה את פתאום מביאה את רגשות האשם האלה?"
רותי הוציאה מהתיק שלה דף מקומט, והושיטה לי אותו.
"לא מזמן הופיע קטע מעניין בעיתון לענייני חברה, שגרם לי לחשוב על כל מערכות היחסים שלי מהעבר", היא אמרה. "קחי, יש לי בבית את ההעתק המקורי. קחי אותו הביתה, תקראי אותו, ואם עולות לך מחשבות חדשות בראש, תתקשרי אלי לפלאפון ".
רותי רשמה מאחורי הדף ההוא את מספר הפלאפון שלה, ולאחר עוד כמה מילים שהחלפנו בינינו, נפרדנו לדרכינו.
כשהגעתי הביתה, מאוחר יותר בערב, כמעט ושכחתי מכל הסיפור. התיישבתי בעייפות מול הטלוויזיה, בהיתי במרקע, כשלפתע הרגשתי בכיס את הנייר המקומט שקיבלתי מרותי.
הוצאתי אותו מהכיס, והתחלתי לקרוא:
משחקים בלשנוא
ישבתי עם חברה שלי בתחנה המרכזית בתל-אביב. חיכינו יחד לאוטובוס שיקח אותנו הביתה.
ההמתנה היתה ארוכה ומשעממת, וניסינו להעביר את הזמן ע"י כל מיני משחקי ניחושים וחידות הגיון, אך עד מהרה המשחקים האלה נמאסו עלינו, ומצאנו את עצמינו משועממות ומתחילות לאבד את סבלנותנו.
לפתע הציעה לי החברה: "מה דעתך שנשחק בלשנוא?"
"מה?", שאלתי. בכלל לא הייתי בטוחה למה היא התכוונה.
"מה, את לא מכירה את המשחק 'לשחק בלשנוא'?", היא שאלה בפליאה, כאילו גדלנו שתינו על המשחק הזה מגיל צעיר.
"זה אפילו לא נשמע לי קצת מוכר. איזה מן משחק זה? ואיזה מן שם מוזר יש לו?".
"בואי אני אסביר לך", היא פתחה ואמרה, כשבקולה נשמע פתאום מרץ מחודש. "זה משחק שממש תפור על מקומות כמו התחנה המרכזית. צריך שיהיו סביבנו הרבה אנשים שאנחנו לא מכירות. אפשר לשחק אותו גם במסעדות, או בשדה התעופה, או בכל מקום ציבורי אחר".
"אנחנו פשוט צריכות לבחור סתם מישהו שנמצא בטווח הראיה שלנו", היא המשיכה את ההסבר שלה בהתלהבות הולכת וגדלה. "וברגע שבחרנו אותו, אנחנו צריכות להתחיל לשנוא אותו".
"לא הבנתי", אמרתי. "מה 'לשנוא אותו'?, למה? סתם מישהו שאנחנו לא מכירות? ומה בכלל כיף בזה?"
"בואי ננסה סיבוב אחד, ואת כבר תראי למה אני מתכוונת", ענתה לי חברתי. "הנה, בואי ניקח לדוגמא את הבחור הזה שם, עם החולצה האדומה".
היא הצביעה לכיוונו של בחור צעיר, שנראה בשנות העשרים המוקדמות שלו.
"איזה מן בחור הולך עם חולצה כל כך נועזת?", היא אמרה. "מה, הוא חושב שהוא כזה מושלם, שהוא יכול ללבוש מה שהוא רוצה, בלי להתחשב במוסכמות החברתיות?"
"החולצה הזאת לא כל כך רעה בעיני", אמרתי לחברתי.
"אוי, בחייך, תראי איזה מבט יש לו בעיניים. הוא מסתכל ככה על כל העוברים והשבים, כאילו בוחן אם הם ראויים להתייחסות של הוד מלכותו. איזה שחצן!"
"אני לא יודעת למה את מתכוונת. הוא סתם מסתכל על האנשים שסביבו, בדיוק כמו כל אחד אחר", הערתי.
אך חברתי המשיכה בשלה: "אני לא מאמינה... עכשיו הוא מוציא מהכיס סיגריה. ידעתי שהוא מהטיפוסים האלה שמעשנים במקומות ציבוריים. איזה הרגשת מחנק הוא בטח מפיץ בכל מקום שהוא מגיע אליו".
"נכון", נאלצתי להודות. העישון באמת הגעיל אותי, בעיקר כשהוא נמצא במקום ציבורי. "זה באמת לא בסדר מצידו".
"אוי, תראי עכשיו, הוא מוציא ספר מהתיק שלו. רואים מרחוק שהוא לא מצליח להבין ספרים רציניים, אני בטוחה שיש לו בבית רק ספרי קומיקס!"
"אני ממש שונאת אנשים שלא מצליחים להתיחס בכבוד לספרות איכותית", הערתי בכעס. "הם חושבים
|
|
22/10/2003 |
| כוסוןןןןןןןן
|
|
מה אתם אומרים על רפי בובליל מכיתה ט?! הוא לא הילד הכי כוסון בעולם??
|
|
21/10/2003 |
|
|
11/9/2003 |
| כולם להיכנס!!!!!!!!!!!!!!!!!!... |
|
זהו!!!!!!!!!! עכשיו זה מוכח!!!!!!!!!!!!!!!! יש בורא לעולם מבחינה לוגית!!!!
לא משלים, לא מטאפורות...כל מי שרוצה להיווכח לכך שיש מי שבראנו והוא ראשון, כל יכול, יחיד ועוד שיכנס לקישור הבא.
אתם חייבים את זה לעצמכם!!!!!!!!!!!!!-זה רק 10 דקות..תנו 10 דקות מהזמן שלכם ואולי תשנו עוד את דעתכם
אחרי שנכנסים לכתובת בקישור המצורף יש שם 3 אופציות לראות קטע זה:adsl,isdn,modem- בחרו את האופציה המתאימה למחשב שלכם.
לאחר שלחצתם על האופציה המתאימה לכו לחלק 2 מה-3 חלקים שיופיעו לכם שם וראו את דקות:13-23. זו הוכחה לוגית!!!!!!!!! נראה עכשיו מי שפן לא לשמוע....ושלא תגידו שלא אמרו לכם שיש הוכחות!!!!!!!!!!!! בהצלחהההההההה
|
|
4/9/2003 |
| מורן עזורי
|
|
סיימה ב2001 מחפשת חברה מהמחזור שזוכרים אותה כהוכחה לקיומה
|
|
21/8/2003 |
|
|
21/8/2003 |
|
|
24/6/2003 |
|
|
12/5/2003 |
|
|
16/4/2003 |
| כולם!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
הוכחות לזה שהדת היהודית אמיתית ושקיים אלוהים:
1. "צירוף מקרים": אברהם לינקולן נבחר לקונגרס בשנת 1846
ג'ון קנדי נבחר לקונגרס בשנת 1946
לינקולן נבחר לנשיאות ארה"ב בשנת 1860
קנדי נבחר לקונגרס בשנת 1960
Lincoln, kennedyהשמות של לינקולן ושל קנדי מכילים 7 אותיות:
שניהם היו פעילים בתחום זכויות האזרח
נשותיהם של השניים איבדו תינוקות בתקופה שבה היו בבית הלבן
שני הנשיאים נרצחו ביום שישי
שניהם נורו בראש
שמה של מזכירתו של לינקולן היה קנדי
שמה של מזכירתו של קנדי היה לינקולן
שניהם נרצחו ע"י דרומיים
שמות המשפחה של סגני הנשיא שירשו אותם היה ג'ונסון
אנדרו ג'ונסון שירש את לינקולן נולד בשנת 1808
לינדון ג'ונסון שירש את קנדי נולד בשנת 1908
John wilkes booth, lee Harvey oswaldשני הרוצחים נודעו בשמם המלא. שמותיהם של השניים:
מכילים 15 אותיות
שניהם מעולם לא הועמדו למשפט, הם נרצחו זמן קצר לאחר שנתפסו.
כל מה שרשמתי הינו רק חלק ממה שידוע על ה"מקריות" של נושא הרצח של שני הנשיאים הללו. גם הספקנים מבינינו חייבים להודות שדבר זה איננו "מקרה" ושהכל מלמעלה- מבורא עולם. שימו לב שגם המילה "מקרה" מכילה בתוכה את המילים: רק מ-ה'.
2.המסתורין שבלשון הקודש:
א. המילה מים מורכבת משתי אותיות: מ"ם ויו"ד. לפי הנוסחה הכימית יסוד המים מורכב משני יסודות של מימן, ויסוד אחד של חמצן, יסוד המימן מרומז באות מ"ם בעוד יסוד החמצן באות יו"ד.
ב. האות אל"ף (א), בניקוד שונה נקראת "אלוף", מי שהוא בעל חשיבות גבוהה מאוד. הגמרא אומרת (חגיגה דף ט"ז): אין אלוף אלא הקב"ה שנאמר: "אלוף נעורי אתה". אלוף- זהו כינוי להקב"ה.
לפי ההנחה שהאות א מרמזת להקב"ה (א- אות ראשונה של המילה: אלוהים) מקבלת המילה "אדם" משמעות עמוקה יותר. לפי דברי חז"ל "שלושה שותפים באדם, אביו, אמו והקב"ה שנותן בו נשמה". השם "אדם" מביע זאת: א-דם. ה-א מרמזת להקב"ה אלופו של עולם, ו-דם- חיותו הגשמית שמקבל מאביו ומאמו. מבט יותר עמוק במילה "דם" יגלה לנו את האב והאם הגורמים להיווצרו: הערך המספרי של המילה דם שווה ל-44 (בגימטריה), אב-3, אם-41, צירוף הערך המספרי אב-אם-44, והוא גימטריה דם.
אם נתבונן היטב בצורת האות "א" ניווכח לראות שהיא מורכבת מהאות ושתי אותיות י שתלויין בה למעלה ולמטה. אותיות אלו בערכן המספרי שווה ל-26- אותו ערך של שם הוי"ה.
ג. השם אדם במשמעותו מרמז על יצירתו של האדם מן האדמה. יש לומר שאותיות אדמה הן אותיות "האדם".
ד. בספרים הקדושים כתוב, שיצירתו של אדם מן אדמת העולם, הייתה בבחינת הפרשת מעשר מהעולם הזה. בעל הטורים על הפסוק: "בראשית ברא אלוהים"מציין שסופי תבות מקבל את המילה:אמת, שהעולם נברא באמת. המילה אמת מורכבת מ: א-מת, ומרמזת כי יתברך המרומז באות "א" כפי שהבאנו לעיל, הוא המקיים את העולם, ובסילוקו נשאר העולם מת- תוצאה דומה להסתלקות ה"א" מאדם הערך המספרי של דם=44, הערך המספרי של מת=440, כך שדם מאדם היא מעשר ממת, מאמת.
המילה: ישראל- י(יצחק, יעקב), ש(שרה), ר(רחל, רבקה), א(אברהם), ל(לאה)- כל השמות של האבות והאימהות נכללים בתוך המילה ישראל! מדהים!!!!
ו.אלהים= הטבע בגימטריה (86)
ז.משה רבינו בגימטריה= 613 (תרי"ג) כנגד תרי"ג מצוות שבתורת משה.
3.החיים לאחר החיים:- הוכחות לזה שיש חיים אחרי שמתים
א. מחקרי דיווח מתים במוות קליני שחזרו לחיים- אותם אנשים שחוו מוות קליני, סיפוריהם היו דומים מאוד על כך שהם ראו אור גדול וחזק אשר הוא "מציאות של מישהו" השופע אהבה ללא קץ. הוא מדבר עימהם בדרך של העברת מחשבות.
ועוד בזוהר הקדוש (בראשית ריח) נאמר: בשעה שנשלמו ימיו של האדם לצאת מן העולם, ניתנת רשות לאדם לראות מה שלא היה לו רשות לראות. ידוע שגילויים עליונים משולים לאור. עוד ראוי לציין את דברי חז"ל:"כי לא יראני האדם וחי (שמות ל"ג) בחייהם- אינם רואים, אבל רואים הם בשעת מתתן". (במדבר רבה סוף נשא) ועוד אמרו חז"ל :"כיוון שבא האדם להיפטר מן העולם, נגלה עליו הקדוש ברוך הוא וכ'ו"(ילקוט שמעוני איוב, תתקכ"ב).
האנשים אשר חוו מוות קליני סיפרו גם על כך שראו את חייהם עוברים לפניהם בשברירי בזק, אך בסדר כרונולוגי, במהירות מופלאה:
לפני המצאת המצלמה ומכשירי ההסרטה וההקרנה, המנציחים את ההווה ומראים בעתיד את העבר כהווה, היו דבריהם של החוזרים לחיים בלתי נתפסים בשכל: לראות את אשר נעשה בעבר?!?, כיצד ייתכן??. לפני אלפי שנים כתבו חז"ל משפט חד זה:"כשאדם נפטר מן העולם באים כל מעשיו ונפרטים לפניו" (ספרי, האזינו).
קרובים וידידים אשר נפטרו קודם לכן, יוצאים לקראת הנפטר: (לפי סיפורי ה"נפטרים" שחזרו לחיים במוות קליני)
בזוהר הקדוש נאמר כך: אביו וקרוביו נמצאים שם עמו, והוא רואה אותם, ומתוודע אליהם, וה
|
|
29/3/2003 |
| תגובה ל: כולם!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
מה זה השטויות האלו??????????????
כן מאלוהים לא מאלוהים...........
למי אכפת בכלל??
מי שמאמין באלוהים סבבה!
מי שלא מאמין באלוהים סבבה!
למה את/ה מנסה לשכנע אנשים שאלוהים קיים ושכל הדברים הנ"ל הם לא סתם מקריים.
תן/י לכל אחד להאמין במה שהוא רוצה בלי לנסות לשכנע אחרים בדעותיך שלך!!!!!!!!
חיה ותן לחיות!!!!!!!!!!
|
|
15/4/2003 |
| תגובה ל: תגובה ל: כולם!!!!!... |
|
אני עושה את כל זה מכיוון שכל פעם שלא היתה אמונה באלוהים אצל עם ישראל זה הביא לנו רק צרות.
תסתכלי בהיסטוריה שלנו, לדוגמה: בשואה- שהיינו בגלות אז כל היהודים האמינו, עד שהגיעה האמנסיפציה ליהודים ואז הם חיקו את מנהגי הגויים. הנאצים לא אהבו את זה שהיהודים השתלבו (ותוך כדי ההשתלבות חיקינו אותם גם בתרבות כפי שצייניתי לעיל) וההמשך ידוע לכולם...
שלא נדבר על הנבואה בתנ"ך על מלחמת "גוג ומגוג" שבה נאמר שכל מי שלא יהיה מאמין ויקיים את המצוות ימות במלחמה זו וזה יקרה באחרית הימים. ולפי סימנים רבים אנחנו כבר באחרית הימים!!!
רוצה לברר עוד? כנסי לאתר:www.hidabroot.org
|
|
15/4/2003 |
|
|
8/5/2003 |
| תגובה ל: תגובה ל: כולם!!!!!... |
|
"מעניין אם קשה להפיל את האתר"...
ועוד בארץ יש טענות על כפייה דתית. כדאי שקודם תסתכלו על עצמכם, אתם צבועים נורא. מה איכפת לך שיש אתר כזה?? אתה מפחד שמישהו יאמין באלוהים? אתה מפחד שמישהו יחפש לשמוע דברי מוסר וחוכמה במקום הרכילויות המטופשות והפוגעות שלכם???
איזו צביעות!!!!!
|
|
8/5/2003 |
| תגובה ל: כולם!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
מי שכותב בשבת קודש ,ומברבר שיש או אין אלוהים,כמו כותב המקור-
אינו שווה להתיחסות כלשהיא.
אז חבל על הזמן -ותפסיקו לברבר.
|
|
10/5/2003 |
|
|
12/12/2003 |
| תגובה ל: תגובה ל: כולם!!!!!... |
|
אם האתר "הדברות" הוא אתר כל כך "חשוב", למה שלא תפרסמי אותו במקום "חשוב" אחר?? הבורא שלך, ברא אותך טיפשה, את יודעת?? באוהל שם למדו אנשים חכמים ולא שרוטים כמוך. בטח עפת משם על ההתחלה. במקומות תרבותיים לא סובלים חולי נפש כמוך!!! תתחילי לחלום במקום אחר.
|
|
17/12/2003 |
| תגובה
|
|
לא ידעתי שמי שמאמין ביהדות הוא חולה נפש....אם אתה באמת חושב ככה אז גם אתה חולה. כי אתה צאצא של דורות שלמים קודמים שנלחמו על היהדות ומסרו את נפשם עליה והרי כולם היו חולי נפש. היהדות פי מיליון יותר תרבותית ממך כי היא זו שלמדה ראשונה על אהבת הארץ, כיבוד הורים, צדקה, חסד, עזרה לזולת, "ואהבת לרעך כמוך" "והדרת פני זקן"-ועוד הרבה דברים שהזמן קצר להם. אלו דברים שאנשים "תרבותיים" כמוך לא כ"כ מצטיינים בהם....אז אל תלמד את היהדות מה זו תרבות ומה זה שיגעון....תבדוק את עצמך קודם....האם אתה 100%? ואם לא, האם אתה מנסה להשתפר במשהו? אכפת לך בכלל להשתפר? או שכמו רבים אחרים, רק הכסף מניע אותך???
|
|
18/12/2003 |
| תגובה ל: תגובה
|
|
בס"ד
קודם כל יישר כח מאוד גדול לכותבת.(זה דבר נכון להאיר את עיניהם של עם ישראל...).
לשאר בעלי התגובות השליליות על הכתבה ו\או על הכותבת....דעו לכם מספר דברים:
1.שם הבית ספר "אוהל שם" כבר מראש מסמל לנו את ייעודו האמיתי (דת)
2.אם היו מגלים לנו בבית הספר הנ"ל את התנ"ך ואת הגמרא יחד ולא עפ"י דרכם של מחברי ספרות ומוטיבים אומנותיים,אלא על עפ"י מנהגיהם ואשקפותיהם של אבותינו אולי היו אנשים כמו השוללים שבכם,מגלים מה באמת עומד מאחורי פתגמים סתומים להבנה מבינים כלל מהי אלוקות ומהי אמת ומהם ערכי צדק ומשפט (שלא על פי המצאותיהם של בני אדם בשיקולי האנוכיות והסררה שבהם הם שרויים מתקופת 57 השנים האחרונות).
3. בתור היותי חילוני לשעבר, ובתור תלמיד אוהל שם לשעבר שגילה את הקשר שלו בין יהדותו ומהותו כיהודי, לא מתבייש לומר שהייתי בדיוק כמו כל הטוענים מבינכם שאומרים "הכל שטויות-מי הוא אלוקים שאשמע בקולו?!"
רק מה? היום כבר ידועים לי דברים שערכם החשוב כהיותי יהודי הוסתרו ע"י מערכת החינוך בה למדתי וע"י גורמים המנהיגים את המדינה "בערך ללא ערך" עד היום.-->מה שדווקא גורם, למספר לא מבוטל של אנשים שהיו חילוניים (בינהם תלמידי אוהל שם לשעבר) לחפש דבר שיש לו שורש ואחיזה ולהבדיל מערכים מופרחים שקיימים רק מאז 1948 ....היום רואים איך הערכים האלה נופלים....!!! כי לשקר אין רגליים בסוף הוא מתגלה ונופל!
4. אם תבדקו את שורשי משפחותיכם תגלו באופן ודאי שסבכם וסבותיכם או יותר אחורה קצת, היו דתיים ,לא קצת ולא בערך ולא באמצע אלא פשוט דתיים עם ערכי אחדות ערכי אמונה בשם יתברך.
5.לאלה שמחפשים את האמת ומוכנים ללכת איתה בלי להתעקם אני ממליץ לאזור כוחות ולקום ולשנות לאט לאט את מסלול השקר שבו הם חיים->לכיוון שמירת תורה ומצוות > מי שלא טועם מהדרך חיים הזו פשוט מפסידדדדדד!!
6.מה שכבר הנביאים צעקו בימיהם כבר מתקיים כיום ....כל אחד חוזר היום לשורשו....והברור של הנשמות הוא קשה מנשוא...וכל יום שעובר קשה לחזור בתשובה...לכן חכם לב ירדוף מצוות.
7. אני מודה לשם שפתח את עיניי...ומצפה לגאולתם וישועתם של עם ישראל יחד עם כלל עם ישראל. אכי"ר.
|
|
14/1/2004 |
| כולם להיכנס!!!!!!!!!!
|
אדם יקר!!!
(הערה: מאמר זה מנוסח בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים)
עצור לרגע! לרגע אחד בלבד רגע שבו יהיה לך זמן לחשוב טוב טוב פנה לך זמן מכל עיסוקך וחשוב על טובתך וטובת עם ישראל.
תתנתק לרגע מכל הדעות הקדומות, אל תהיה מושפע רגע מכלום, רק תחשוב.
חשוב על טובתך על טובת משפחתך, על טובת קרוביך, ועל טובת כל ישראל!!
עד מתי מצב זה יכול להימשך??
איזה מצב?: המצב הביטחוני,(כמה אויבים,כמה פיגועים,כמה אנטישמיות),המצב הכלכלי(כמה מובטלים, כמה יקר), המצב החברתי (כמה פילוגים יש בעם) ועוד ועוד...
המצב במדינה גרוע! נורא ואיום! אין שקט, אין מנוחה, איננו זוכים לרגע אחד של שלווה!
כיום המצב לא טוב.
כיום???
הסתכל בהיסטוריה שלנו- של היהודים- אף פעם לא היה לנו שקט! תמיד היה לנו רע! תמיד שנאו אותנו! כל הזמן רצו להשמיד אותנו. אבל למרות כל זאת- למרות כל האינקוויזיציות, למרות השואה, למרות
הכל ש-ר-ד-נ-ו אנחנו עם שסובל הרבה, אבל עם נצחי!
שאלת את עצמך פעם, ובאמת: למה רע לנו כל כך? למה אנחנו סובלים כל כך הרבה? למה זה מגיע לנו?...
כל שלטון שיש לנו, לא משנה: ליכוד, עבודה וכ'ו וכ'ו... לא מצליח לפתור את הבעיות!. עם הזמן המצב רק הולך ומחריף. שאלת את עצמך פעם עד מתי?!
במצב של היום אי אפשר לנצח את האויב אם בתוכנו אנחנו לא מלוכדים, לא מאוחדים- אנחנו חייבים להתאחד, להיות ביחד- כולם!, להתאחד כל היהודים. איך אפשר לנצח אחרת?- זה כמו במלחמה ממש, אם החיילים לא מאוחדים, לא ביחד, הם יצליחו להתגבר על האויב??- אין סיכוי! חייבים אחדות בעם! חייבים!
ופה נכנסת תורתנו הקדושה. תורת ישראל.
הרבה דברים בעולם הם זמניים וחולפים עם הזמן:
בעבר הרחוק מצרים היתה השלטת, היא היתה אימפריה, היתה ענקית, אך נפלה.
אח"כ רומא היתה השלטת, המעצמה הגדולה ביותר, אך גם היא נכחדה.
היוונים ההלניסטיים היו השולטים, החזקים ביותר, עוצמתה של יוון נפלה גם.
כך גם פרס וטורקיה.
גם הנצרות והאיסלאם- הם כולם זמניים, חולפים.
ההיסטוריה זורמת בקצב הזמן, העולם הולך ומשתנה, תרבויות נולדות ונכחדות, אימפריות קמות, צוברות עוצמה, ולבסוף נופלות.רק דבר אחד לא משתנה, אינו נעלם ואינו נכחד,מתעקש לרשום את שמו בכל אחד מדפי ההיסטוריה. זהו העם היהודי ותורתו. העם היהודי לא נכחד, תורת ישראל חיה וקיימת עד היום!, לא נכחדה- העם הזה ותורתו- הם נצחיים. ואם מדברים על אחדות מה הדבר היחיד שמאחד את העם שלנו? העם היהודי? תורת ישראל!!!
מה ההבדל בינינו לבין הגויים? מה השוני בין המדינה הזו לשאר המדינות בעולם?- זה שאנחנו יהודים ויש לנו תורה שניתנה לנו מהקב"ה בורא העולם. אנחנו צריכים סוף סוף להבין את זה. הדבר שמאחד אותנו זה התורה שניתנה מהקב"ה, זה שייך לנו- היהודים! אז למה זה כל כך זר לנו?
תבין, לנו אין אינטרס, אנחנו לא סתם איזו פרסומת שמפרסמת את מוצריה, אנחנו בסה"כ רוצים שיהיה קצת טוב, אם אפשר...
אי אפשר לנצח את אויבינו, לפתור את בעיותינו, להעלים את האנטישמיות שרודפת אותנו כל השנים אם לא הולכים בדרכה של התורה. התורה שהקב"ה נתן לנו וחייב אותנו לשמור מצוות, ואנחנו לא עושים זאת, ובגלל זה אנחנו גם נענשים...
הקב"ה עכשיו דופק על דלת ביתינו: מלחמות, פיגועים, טרור, אינתיפאדה- כל אלו הם רק אזהרות מבורא העולם שחלילה מה עלול לקרות לנו אם נמשיך עם ההתבוללות.
תבין, אנחנו חילוניים, רק מה? היה לנו את הכח והשכל: לברר, לבדוק, לשאול ולחקור ולגלות את האמת. המטרה שלנו היא שתכיר את היהדות באורה המקורי, ללא מסכי עשן התקשורת, ומבלי להיות מושפעים מההתנהגות הבלתי הולמת של אותם מעטים המכנים עצמם דתיים ומתנהגים בניגוד ליהדות.
רוצה לחקור? עשה כמונו:
כנס לאתרי האינטרנט הבאים: (הערה: אתרי האינטרנט הבאים אינם קשורים שום קשר למפיצי מכתב זה, ואתרי אינטרנט אלו אינם היחידים העוסקים בנושא הדת היהודית)
www.hidabroot.org
www.kipa.co.il
לנוער www.kipa.co.il/noar
www.shofar.net
www.rabenu.co.il
אם תיכנס לאתרים אלו ולאתרים אחרים דומים- תברר, תחקור, תבדוק- לא תתחרט! אתה תגלה את האמת מולך נוכח המאמרים אשר נותנים לך זמן לחשוב, לברר, לבדוק ונותנים לך להבין מהי האמת.
אמת-היא אחת
השקר- הוא הרבה
ברר את האמת ורדוף אותה, ובעזרת השם גם תגלה אותה!
בהצלחה!
www.citytower@walla.co.il תגובות למאמר זה יתקבלו בשמחה בכתובת הדוא"ל:
crack
|
|
29/3/2003 |
| תגובה ל: כולם להיכנס!!!!!!!!!!
|
|
בס"ד
קודם כל יישר כח מאוד גדול לכותבת.(זה דבר נכון להאיר את עיניהם של עם ישראל...).
לשאר בעלי התגובות השליליות על הכתבה ו\או על הכותבת....דעו לכם מספר דברים:
1.שם הבית ספר "אוהל שם" כבר מראש מסמל לנו את ייעודו האמיתי (דת)
2.אם היו מגלים לנו בבית הספר הנ"ל את התנ"ך ואת הגמרא יחד ולא עפ"י דרכם של מחברי ספרות ומוטיבים אומנותיים,אלא על עפ"י מנהגיהם ואשקפותיהם של אבותינו אולי היו אנשים כמו השוללים שבכם,מגלים מה באמת עומד מאחורי פתגמים סתומים להבנה מבינים כלל מהי אלוקות ומהי אמת ומהם ערכי צדק ומשפט (שלא על פי המצאותיהם של בני אדם בשיקולי האנוכיות והסררה שבהם הם שרויים מתקופת 57 השנים האחרונות).
3. בתור היותי חילוני לשעבר, ובתור תלמיד אוהל שם לשעבר שגילה את הקשר שלו בין יהדותו ומהותו כיהודי, לא מתבייש לומר שהייתי בדיוק כמו כל הטוענים מבינכם שאומרים "הכל שטויות-מי הוא אלוקים שאשמע בקולו?!"
רק מה? היום כבר ידועים לי דברים שערכם החשוב כהיותי יהודי הוסתרו ע"י מערכת החינוך בה למדתי וע"י גורמים המנהיגים את המדינה "בערך ללא ערך" עד היום.-->מה שדווקא גורם, למספר לא מבוטל של אנשים שהיו חילוניים (בינהם תלמידי אוהל שם לשעבר) לחפש דבר שיש לו שורש ואחיזה ולהבדיל מערכים מופרחים שקיימים רק מאז 1948 ....היום רואים איך הערכים האלה נופלים....!!! כי לשקר אין רגליים בסוף הוא מתגלה ונופל!
4. אם תבדקו את שורשי משפחותיכם תגלו באופן ודאי שסבכם וסבותיכם או יותר אחורה קצת, היו דתיים ,לא קצת ולא בערך ולא באמצע אלא פשוט דתיים עם ערכי אחדות ערכי אמונה בשם יתברך.
5.לאלה שמחפשים את האמת ומוכנים ללכת איתה בלי להתעקם אני ממליץ לאזור כוחות ולקום ולשנות לאט לאט את מסלול השקר שבו הם חיים->לכיוון שמירת תורה ומצוות > מי שלא טועם מהדרך חיים הזו פשוט מפסידדדדדד!!
6.מה שכבר הנביאים צעקו בימיהם כבר מתקיים כיום ....כל אחד חוזר היום לשורשו....והברור של הנשמות הוא קשה מנשוא...וכל יום שעובר קשה לחזור בתשובה...לכן חכם לב ירדוף מצוות.
7. אני מודה לשם שפתח את עיניי...ומצפה לגאולתם וישועתם של עם ישראל יחד עם כלל עם ישראל. אכי"ר.
|
|
14/1/2004 |
| כמה מילים על אולי אפשר לקבל ... |
|
המילים הקשות שנכתבות באתר על בית ספר זה חורגות מהרגיל באופן קיצוני. אין זו בעיה של האתר שמאפשר זאת, אין זו בעיה של תלמידים לא טובים, כפויי טובה, או סתם חוצפנים. זו תופעה כללית שמאפיינת את תחושות רוב הבוגרים של אהל שם. בקרו, דרך האתר, בבתי ספר אחרים ותראו שזה בכלל לא קיים שם.
אז למה דווקא אהל שם?
מורים נכבדים, תקראו היטב היטב את הביקורת הזו, והפנימו.
השתיקה שלכם ושל הנהלת בית הספר הולמת את התופעה גם היא. במקום להתמודד עם הביקורת, לשאול שאלות ולנסות להבין, אתם פשוט מחוץ לתמונה. ממשיכים בשלכם.
|
|
20/3/2003 |
| תגובה ל: כמה מילים
|
|
רק עכשיו ראיתי את ההערה הזאת. על אילו מלים קשות אתם מדברים?
מתי זה הופיע באתר? אם נדע אולי נוכל להגיב.
|
|
7/6/2003 |
|
|
6/3/2003 |
| קוסמוס של חידות
|
|
קוסמוס של חידות
קוסמוס של חידות
האתר של החידונאי רפאל לירז וחברת דעת-נט מציע חינם משחק טריוויה מקוון,
המאפשר השתתפות אקטיבית במשחקי ידע. במסגרת זו מוזמנים הגולשים לנסות את
כוחם בחידות בתחומים שונים, בשלוש רמות קושי, ולקבל משוב לגבי יכולתם בתחומי
הידע הכללי. מטרת המשחק היא לענות נכון על המספר הרב ביותר של שאלות בזמן
נתון, ובכל רמה צריך לענות על סבבים בני 20 שאלות, המוצגות אקראית. הכל בנוי
על רקע עטור כוכבים, וההתקדמות היא כביכול בהיררכיה קוסמית, מגלובלי לפלנטרי
ועד לגלקטי. המגיע למקום הראשון במידרג זוכה בתעודה, שבה הוא מוכתר כמלך
הטריוויה של היקום.
|
|
2/3/2003 |
|
|
27/2/2003 |
| מתמטיקה של אהבה |
|
מתמטיקה של רומן:
גבר פיקח + אישה פיקחית = רומן.
גבר פיקח + אישה טיפשה = סטוץ.
גבר טיפש + אישה פיקחית = נישואין.
גבר טיפש + אישה טיפשה - הריון.
|
|
4/2/2003 |
| סטטיסטיקה |
|
נוסחאות כלליות וסטטיסטיקות:
אישה מודאגת לגבי העתיד עד שהיא תופסת בעל.
גבר לעולם אינו דואג לגבי העתיד עד שהוא מתחתן.
גבר מצליח הוא זה שמצליח להשתכר יותר ממה שאישתו מצליחה לבזבז.
אישה מצליחה היא זו המוצאת גבר כזה.
|
|
4/2/2003 |
| אושר |
|
אושר:
כדי להיות מאושרת עם גבר את צריכה הרבה הבנה ומעט אהבה.
כדי להיות מאושר עם אישה צריך הרבה לאהוב אותה ולא להשתדל להבין אותה.
אורך חיים:
גברים נשואים חיים יותר מגברים לא נשואים; אולם גברים נשואים מוכנים הרבה יותר למות.
נטייה לשינויים:
אישה נישאת לגבר בציפייה שהוא ישתנה - אבל הוא לא.
גבר נישא לאישה בציפייה שלא תשתנה - אבל היא כן.
|
|
4/2/2003 |
|
|
3/2/2003 |
| כלכלה - מי יודע? |
|
"תשמע", אומר הכלכלן לרואה החשבון, "אם אתה בולע את הצפרדע
אני נותן לך במקום אלף שקל". רואה החשבון בולע מיד את הצפרדע.
השניים ממשיכים לטייל ונתקלים בצפרדע נוספת. אומר רואה החשבון
לכלכלן: "אם גם אתה בולע את הצפרדע, תקבל אלף שקל". הכלכלן
מהסס רגע ובולע את הצפרדע. ממשיכים לטייל ורואה החשבון אומר:
"בעצם שנינו בלענו צפרדע ואף אחד לא הרוויח כסף". "כן", עונה
הכלכלן, "אבל לכל אחד מאתנו היה מחזור של אלפיים שקל".
--------------------------------------------------------------------------------
כלכלן יצא לטיול לאורך הנהר והבחין בזקן שיושב וטוחן מים. שאל הכלכלן: "למה
אתה טוחן מים?"
ענה הזקן: "אני מתפרנס מזה. יש הרבה אנשים שמתפרנסים מטחינת מים".
אמר הכלכלן: "כדי להתפרנס אתה צריך ליצור ערך מוסף. איך אתה מצליח להתפרנס
מטחינת מים?".
ענה הזקן: "תן לי עשרה שקלים ואסביר לך".
--------------------------------------------------------------------------------
חבורה שיצאה לטיול בכדור פורח נסחפה למרחקים על-ידי הרוח. בסופו של דבר
נרגעה הרוח והכדור הנמיך טוס.
"איפה אנחנו?", צעקו יושבי הכדור לעובר אורח.
"אתם בתוך כדור פורח כחול-אדום שנמצא בגובה ארבעה מטרים".
"אתה בוודאי כלכלן", אמרו לו יושבי הכדור הפורח.
"איך ידעתם?" שאל האיש.
"פשוט מאוד, המידע שמסרת לנו היה ברור, תמציתי ומדויק, אך חסר כל תועלת".
--------------------------------------------------------------------------------
מדוע הומצאה האסטרולוגיה? כדי שכלכלה תיחשב למדע מדויק.
-------------------------------------------------------------------------------
ילד ששיחק ברחוב עם כלבו פנה לכלכלן שעבר שם ואמר לו: "היי אדוני, רוצה
לקנות כלב בארבעים אלף שקל?"
"איזה טריקים מיוחדים יודע הכלב הזה לעשות, שאתה דורש תמורתו סכום כה
גבוה?" שאל הכלכלן.
"שום טריק מיוחד", ענה הילד, "אבל זה מחירו".
הכלכלן חש צורך להסביר לילד את כוחות השוק: "אינך יכול לקבוע את מחיר הכלב
באופן שרירותי. על הכלב לייצר הכנסות שיצדיקו את מחירו. כדאי לך למכור אותו
למי שיסכים לשלם תמורתו עשרה שקלים". כך אמר הכלכלן, והמשיך בדרכו לישיבה
שבה נידונה עיסקה של מיזוג שתי חברות בורסאיות בדרך של החלפת מניות.
בדרכו חזרה ראה הכלכלן את הילד ללא הכלב. "אני שמח ששמעת לעצתי", אמר
הכלכלן, "ומכרת את הכלב בעשרה שקלים".
"לא ולא", אמר הילד, "מכרתי את הכלב בארבעים אלף שקל".
"איך הצלחת לעשות זאת", שאל הכלכלן הנדהם.
"בקלי קלות", ענה הילד, "החלפתי אותו בשני חתולים שמחיר כל אחד מהם עשרים
אלף שקל".
--------------------------------------------------------------------------------
כלכלן בא לביקור בחוג לכלכלה שבו למד, והציץ בשאלוני הבחינות שנערכו באותה
עת. "השאלות ממש זהות לאלה שאני נבחנתי עליהן לפני עשר שנים", אמר הכלכלן
לפרופסור שאירח אותו.
"נכון", ענה הפרופסור, "השאלות הן אותן השאלות - רק התשובות משתנות כל הזמן".
--------------------------------------------------------------------------------
במשרדו של כלכלן שעסק בחיזוי כלכלי היתה תלויה פרסת סוס. "מדוע תלויה כאן
פרסת סוס?" שאל אותו אחד מלקוחותיו.
"למזל", ענה הכלכלן, "היא עוזרת לי לתחזיות מוצלחות".
"האם אתה מאמין באמונות טפלות?" נדהם השואל.
"מובן שלא", ענה הכלכלן, "אבל פרסת סוס מביאה מזל גם אם לא מאמינים בה".
--------------------------------------------------------------------------------
האינפלציה מאפשרת לנו לגור בשכונה יקרה יותר, מבלי שניאלץ לעבור דירה.
--------------------------------------------------------------------------------
יש שני סוגים של כלכלנים:
- כאלה שאינם מסוגלים לחזות את שיעור עליית המדד,
- וכאלה שאינם יודעים כי אינם מסוגלים לחזות את שיעור עליית המדד.
--------------------------------------------------------------------------------
פאודליזם: יש לך שתי פרות. האדון לוקח חלק מהחלב.
סוציאליזם: יש לך שתי פרות. המדינה לוקחת אחת מהן ונותנת אותה לאחר.
קומוניזם: יש לך שתי פרות. המדינה לוקחת את שתיהן ונותנת לך חלב לפי צרכיך.
קומוניזם ביורוקרטי: יש לך שתי פרות. המדינה לוקחת את שתיהן ונותנת לך חלב בכמות
שנקבעה בתקנות.
פשיזם: יש לך שתי פרות. המדינה לוקחת את שתיהן ומוכרת לך חלב.
נאציזם: יש לך שתי פרות. המדינה לוקחת את שתיהן ויורה בך.
קפיטליזם: יש לך שתי פרות. אתה מוכר אחת מהן וקונה פר.
-----------------------------------------------
|
|
3/2/2003 |
| בעית מוישל'ה |
|
למורה בכתה א היתה בעיה עם מוישל'ה.
"מוישל'ה, מה הבעיה שלך?"
"המורה, אני יותר מדי חכם לכתה א'. אחותי בכתה ג'
ואני יותר חכם ממנה. אני צריך להיות לפחות בכתה ג'".
למורה נמאס והיא לקחה את מוישל'ה למנהל.
המנהל הסכים לבחון את מוישל'ה בתנאי
שאם מוישל'ה יכשל בשאלה אחת, ישב בשקט בכיתה א'.
המנהל שאל כמה זה 3x3 ומוישל'ה ענה מיד 9.
כמה זה 6x9 – - 54, וכו' וכו'.
אחרי שמיצה את החשבון וכמה שאלות בעברית,
השתכנע המנהל שמוישל'ה באמת מתאים לכיתה ג',
אבל המורה ביקשה רשות לשאול גם כמה שאלות.
"מה יש לפרה 4 ולי רק 2?" "רגלים" ענה מוישל'ה בשמחה.
"מה יש לך במכנסים אבל לי אין?" "כיסים"
"מה מתחיל בכ' ונגמר בס', עגול, חם עם נוזל לבן בפנים?"
"כוֹס – עם חלב חם"
"מה נכנס קשה וורוד ויצא רטוב ודביק?"
"מסטיק"
"מה עושה גבר בעמידה, אשה בישיבה וכלב על שלוש?"
"לחיצת יד"
* "עכשיו כמה שאלות 'מי אני'
אתה תוקע בי את העמוד שלך ומושך אותי כלפי מטה כדי שאעמוד,
ואני נרטב לפניך"
"אוהל "
"אצבע נכנסת לתוכי, אתה משחק בי והגבר הטוב בכולם זוכה בי"
"טבעת נישואין"
"אני בא בגדלים שונים, כשאני לא בסדר אני נוזל,
כשאתה מקנח אותי אתה מרגיש טוב"
"אף"
"עכשיו אחת קשה – הקצה שלי חודר, ובסיום אני רוטט"
"חץ"
"טוב, ועכשיו האחרונה – איזו מילה מתחילה בז'
ונגמרת ב-ן' ומשמעותה הרבה חום והתרגשות?"
"זיקוקין"
אומר המנהל "תשלחי אותו לאוניברסיטה!
בשאלה האחרונה גם אני טעיתי.
|
|
31/1/2003 |
| האם אתה גאון? מבחן אנטיליגנציה |
|
5 אנשים גרים ב 5- בתים שונים, כאשר כל בית בעל צבע שונה.
בכל בית חי אדם בעל לאום שונה.
ברשות כל אדם משקה, בע"ח וסיגריה בעלת מותג ייחודי לו.
אף אחד מן אותם האנשים לא שותה את אותו המשקה, מעשן אותה סיגריה או ברשותו אותו בע"ח כמו לשכן שלו.
השאלה היא ברשות מי הדג?
בכדי לעזור לכם מצ"ב רשימת רמזים:
1. הבריטי גר בבית האדום.
2. ברשות השוודי כלב.
3. הדני שותה תה.
4. הבית הירוק בצד שמאל מהבית הלבן.
5. בעל הבית הירוק שותה קפה.
6. ברשות המעשן סיגריות Pallmall ציפור.
7. האדם החי בבית האמצעי שותה חלב.
8. בעל הבית הצהוב מעשן סיגריות Dunhill
9. הנורבגי חי בבית הראשון.
10. המעשן סיגריות Marlboro גר בצמוד למי שברשותו חתול.
11. למי שברשותו סוס גר בצמוד למי שברשותו חתול.
12. המעשן סיגריות Winfield שותה בירה.
13. הנורבגי גר בצמוד לבית הכחול.
14. הגרמני מעשן סיגריות Rothmans.
15. המעשן סיגריות Marlboro גר בצמוד למי ששותה מים.
איינשטיין חיבר את החידה הזו במאה הקודמת וקבע כי 98% מן האנשים לא יוכלו לפתור אותה. האם אתה בין 2% הנותרים ?
בהצלחה!!
|
|
31/1/2003 |
|
|
13/12/2003 |
| תגובה ל: האם אתה גאון? מבחן א... |
|
צהוב-נורווגי-חתול-דאנהיל -מים כחול-דני-סוס-מארלבורו-תה אדום-בריטי-ציפור-פאלמאל-חלב לבן-שוודי-כלב-וינפילד-בירה ירוק-גרמני-כלב-רות'מאנס-קפה.
|
|
28/7/2005 |
|
|
סליחה באחרון זה כמובן דג, לא כלב.
|
|
28/7/2005 |
|
|
הכל נכון,למעט זה שלגרמני אין כלב.
נתון שהכלב שייך לשבדי.
מצויינים שמות 4 בעלי חיים בלבד....
אלי שמש
|
|
24/10/2005 |
|
|
18/12/2006 |
| שיא ישראלי |
|
4 רופאים: אנגלי, גרמני, רוסי וישראלי נפגשו והחלו להתפאר בהישגים המדעיים של כל מדינה.
אמר האנגלי:
אצלנו בבריטניה הרפואה כל כך מתקדמת שאפשר להוציא כליה מאדם אחד להעביר לאדם אחר ותוך ששה שבועות החולה שהבריא כבר מחפש עבודה.
אמר הגרמני:
אצלנו בגרמניה הרפואה כל כך מתקדמת שאפשר להוציא ריאה מאדם אחד להעביר לאדם אחר ותוך ארבעה שבועות החולה שהבריא כבר מחפש עבודה.
אמר הרוסי:
אצלנו ברוסיה הרפואה כל כך מתקדמת שאפשר להוציא חצי מהלב מאדם אחד להעביר לאדם אחר ותוך שבועיים שניהם כבר מחפשים עבודה.
אמר הישראלי:
תעזבו..אתם עוד רחוקים מאד מאתנו. אצלנו המדע כל כך מתקדם שאפשר לקחת איכר שמן עם מוח מוגבל מאיזו חווה נידחת בנגב, לשים אותו במשרד ראש הממשלה, ועכשיו כבר חצי מדינה מחפשת עבודה.............
.
|
|
31/1/2003 |
|
|
30/1/2003 |
|
|
31/1/2003 |
|
|
3/2/2003 |
|
|
7/1/2003 |
|
|
11/1/2003 |
| תגובה ל: מה הקטע הזה עם יהודה ... |
|
נראה לי מישהו כמו מנשה יוסיפוביץ שמשחק כדורגל בבית ספר פיקא בפתח תקווה.
סתם איזה אבוד שעושה לעצמו בושות ורוצה שכולם יידעו שהוא קיים.
|
|
11/1/2003 |
|
|
4/1/2003 |
|
|
21/12/2002 |
|
|
20/12/2002 |
|
|
17/12/2002 |
|
|
16/12/2002 |
| תגובה ל: כנס מחזורים 1993?? |
|
עד כמה שידוע לי נערך לפני שנתיים כנס מחזורים של כל בוגרי אוהל שם במשך 60 השנים בהן הבי"ס קיים.
כנראה שכדי שיהיה כנס למחזור ספציפי הבוגרים צריכים לארגן....
|
|
18/12/2002 |
| תגובה ל: כנס מחזורים 1993?? |
|
מצטרפת ומתחברת להודעה זו בעניין כנס מחזורים. לפני כשנה וחצי היה כנס מחזורים מדהים באוהל-שם. כל מחזור שמעוניין להתחבר בנפרד מוזמן. בעניין כנס בית ספרי אין ספק שאוהל שם עשה את שלו ובגדול.
|
|
19/12/2002 |
|
|
23/11/2002 |
|
|
27/11/2002 |
|
|
1/12/2002 |
|
|
28/1/2003 |
|
|
20/11/2002 |
|
|
23/11/2002 |
|
|
27/11/2002 |
|
|
11/11/2002 |
|
|
13/11/2002 |
|
|
9/11/2002 |
| תגובה ל: מה נסגר עם כמות התמונ... |
|
באמת מה הקטע של התמונות????? זה היה יכול להיות מצחיק אם זה לא היה כל כך פטאתי.דרך אגב,קלטתם את התמונה עם הנשק??שווה לבזבז את כל הדיו במדפסת כדי להדפיס ולתלות ליד המיטה.
|
|
11/11/2002 |
| אילן- המורה לביולוגיה |
|
האם מישהו זוכר את המורה לביולוגיה שנקרא כנראה צבי אילן ולימד בשנים 1965-1967 ויודע מה עלה בגורלו? הוא היה דומה קצת לחוסיין מלך ירדן זכרונו לברכה.
|
|
5/11/2002 |
|
|
11/11/2002 |
|
|
5/11/2002 |
|
|
2/11/2002 |
| כמה מהמורים הטובים: שור, ד"ר ב... |
|
שור - מורה למתימטיקה, שאהב באמת את המקצוע שלימד, ולמרות שלימד ברמה גבוהה, האהבה האמיתית לנושא, שהוא שידר במין תמימות נלהבת, הדביקה גם את אלה שברחו ממתימטיקה כמו מאש, בגלל מורים גרועים בעבר. רק לעיתים רחוקות ניתן היה להוציא אותו משלוות המספרים הטהורים שעסק בהם.
ד"ר בושביץ, שעשינו לו את המוות, אבל כשהצליח ללמד סוף סוף, היה מרומם את הנפש. ההיסטוריה העולמית התקרבה לכיתה באמצעותו בממשות אינטימית.
גב' גורני,מ שבקיאותה בחומר ביחד עם יכולת הוראה מרשימה, לימדו אותי לשון לכל החיים. וגם כמה ימירות ספרותיות קשות במיוחד.
אז היו גם כמה צדיקים בסדום הזו.
|
|
30/10/2002 |
|
|
31/5/2003 |
| שאשא |
|
כן,שאשא ז'ל זכור כחלק מהווי אהל שם,
סחורה לא תמיד טריה,מבטא עיראקי טיפוסי,אבל לב טוב,הכין לגבאי מות פלאפל משודרגות.
פעם אבי נבעא חורר חורים עם סיגריה בכל כוסות השתיה החד/רב פעמיות שלו.
|
|
28/10/2002 |
|
|
28/10/2002 |
| איפה עדינה דויטש? |
|
מי יודע מה קורה עם המורות המיתולוגיות כדוגמת עדינה (חזה עצום) דויטש
המורה לכימיה
שחף - ילדת הפלא - מורה לתנך
גברת רוזנקרנץ - נשיאה תורנית של האיחוד האירופי ומורה לצרפתית
מישהו שמע עליהן משהו?
או שהן נעלמו כמו שבאו?
|
|
26/10/2002 |
|
|
9/11/2002 |
| תגובה ל: איפה עדינה דויטש? |
|
אולי חשבת שיש כאלה שרוצים לאחל לה בפרצוף את מה שאת מאחלת לה פה?
זו מצווה למצוא היכן היא כעת.
למישהו יש מושג מה קורה עם עדינה רוזנקרנץ , פעם אחרונה שראיתי אותה היא הפיקה חשמל מהשערות בבית השחי שלה.
היה לה סטרט אפ כזה...
|
|
9/11/2002 |
|
|
18/6/2006 |
|
|
23/10/2002 |
|
|
17/10/2002 |
| תגובה ל: מי זוכר את מיקרו זיגי... |
|
אני זוכרת אותה. היא לימדה אותי בכיתות ט'-י' ואחרי זה המשכתי לביולוגית ולמדתי עם פירסט.
בכנס המחזורים שהיה במאי שנת 2001 פגשתי אותה. היא זכרה אותי למרות שחלף המון זמן (היא לימדה אותי בשנים 1984-1986) ואני חייבת לציין שהיא נראית ממש טוב, הרבה יותר טוב ממה שנראתה לפני שנים.
כמובן שהרכילויות לאורך כל השנים דיברו על זה שהיא התחתנה עם תלמיד שלה, התגרשה והתחתנה עם תלמיד אחר, אבל אני לא יודעת עד היום עד כמה זה מבוסס.
|
|
12/12/2002 |
|
|
13/10/2002 |
| תגובה ל: משפחת פסקל |
|
ברור שהם היו נשואים פעם - מה עשית בתקופת התיכון, למדת או משהו כזה? איך אפשר שלא לדעת פרט בסיסי כל כך? בוש והכלם!
|
|
14/10/2002 |
| תגובה ל: משפחת פסקל |
|
מה הם התגרשו?? אני באמת לא מעודכנת... הוא בטח שלח את התמונות שלה מעשנת במחששה לאמא שלה ובגלל זה הם רבו ונפרדו :)
|
|
26/11/2002 |
| שרפזון שנודע גם כשרץ |
|
שרפזון היה מורה להיסטוריה ישראלית, נדמה לי. תמיד היה קורא את נושא השיעור מתוך דפים, באופן כל כך אוטומטי עד שפעם כשדיבר על גזרות הקרב באחת המלחמות יצא לו "הגזרה הלַבנוּנית" במקום הלבָנוֹנית. מישהו זוכר את זה ועוד סיפורים מצחיקים עליו?
|
|
10/10/2002 |
|
|
13/10/2002 |
| תגובה ל: שרפזון שנודע גם כשרץ |
|
רק זה?
שנתן ציונים בלי לקרוא את העבודות או מבחנים. ושם חותמת שלא יגישו אותה עבודה פעמיים.
בעיני ראיתי שמישהי כתבה במחבן על שלגיה ושבעת הגמדים ןבכל זאת קבלה 95 כיוון שהיה לה רקורד של ציונים גבוהים
וללמד הסוריה? רק הקריא עובדות ותראיכים מהדף....
סיפור שהיה - אם אחת באה באסיפת הורים לדבר עם "מר שרץ" לתדהמתה, זה לא היה שמו האמיתי!
מורה טוב???
עשו לי טובה
|
|
15/10/2002 |
| תגובה ל: שרפזון שנודע גם כשרץ |
|
תיסלחו לי מעאוד , אותי שרץ, עליו השלום, לימד ספרות , לשון, וקריאה מודרכת. אני מוכרחה להודות שאני זוכרת את מה שהוא לימד למרות שהוא היה מורה לא חביב לא סימפטי ודי גזעני....
|
|
19/10/2002 |
|
|
22/10/2002 |
|
|
23/10/2002 |
| תגובה ל: שרפזון שנודע גם כשרץ-... |
|
שרץ זכור לי היטב כיון שתמיד דיבר על הנושא הנלמד בלהיטות רבה. יכול להיות שבתקופה מאוחרת יותר הלהיטות שככה אבל הוא השאיר את חותמו כמחנך לאהבת הארץ. הצטערתי מאוד לשמוע על מותו, יהי זכרו ברוך!
|
|
26/10/2002 |
| תגובה ל: שרפזון שנודע גם כשרץ-... |
|
ח ב ל ! ! !
שאין עוד כאלה מורים!
מורים, שגם כשהם שוברים רגל הם מלמדים אותנו בביתם בשעות מוזרות ביותר. ולא היה אחד שהחמיץ את השיעור.
יהי זכרו ברוך !
|
|
26/10/2002 |
| גבאי |
|
מי זוכר את סגן המנהל גבאי, שהיה גם מורה לערבית (זה לא ארבע, אלא אפס !!!) ?
|
|
9/10/2002 |
| תגובה ל: גבאי |
|
היה מדבר איתנו עם הסיגריה מאחורי הגב ושוכח אותה עד שהיתה מתחילה לשרוף לו באצבעות
|
|
9/10/2002 |
| תגובה ל: גבאי |
|
פעם, כשהוא צעק עלינו (במסגרת תפקידו כסגן מנהל = רס"ר משמעת) עפו לו השיניים התותבות מהפה...
|
|
10/10/2002 |
| יום בסל יום בסל |
|
יום טוב אחד לא היה לי איתה. דרסה אותי כמו מפעיל צמ"ה.
כימיה בטוח שלא היתה שם. בחיאת מנדלייב
|
|
3/10/2002 |
|
|
3/10/2002 |
|
|
30/9/2002 |
|
|
9/11/2002 |
| משפט מפתח #2 |
|
אם אדם נופל ממטוס באמצע הלילה, רק אלוהים לבדו יכול להציל אותו ...
|
|
30/9/2002 |
|
|
30/9/2002 |
|
|
30/9/2002 |
|
|
30/9/2002 |
|
|
30/9/2002 |
|
|
30/9/2002 |
|
|
19/10/2002 |
|
|
30/9/2002 |
|
|
30/9/2002 |
|
|
30/9/2002 |
|
|
30/9/2002 |
|
|
14/10/2002 |
| תגובה ל: מדוע שרת החינוך לא סי... |
|
מכיוון שאני למדתי בכיתה אחת עם שרת החינוך, אוכל לומר לכם דבר אחד,
אינני זוכרת שלימור היתה תלמידה כל כך גרועה, שהיה צורך לייעץ לה ללמוד תפירה.
למיטב זכרוני, בעיקר בשעורי ספרות היא ממש הצטיינה.
אבל תמיד היתה מתפרצת ותוקפת ומתווכחת עם המורים. בדומה להיום.
יכול להיות שהתנהגות זאת לא התאימה במיוחד למנהל דאז ארצי.
עובדה שכשלימור עברה לבי"ס עם דרישות התנהגות ולימודים שונות, מאהל
שם-
היא בכל זאת הצליחה.
|
|
28/9/2002 |
| אשתך |
|
כשלאשתך יש מחזור ואין לך סידור אז ת'נח
|
|
24/9/2002 |
|
|
30/9/2002 |
| שאשא וששית |
|
העיראקי החינני מהקיוסק ורעייתו. לפני עידן הקפיטריה.
א"ש לא היה אותו הדבר בלעדיו
|
|
16/9/2002 |
|
|
19/9/2002 |
|
|
20/9/2002 |
|
|
1/10/2002 |
| דוד בר דוד |
|
טוב אז נודע לי לאחרונה שדוד בר דוד הועף מאוהל שם ואני יודעת שהכל נעשה בסודיות רבה. האם מישהו יודע מה קרה?
|
|
11/9/2002 |
| תגובה ל: דוד בר דוד |
|
כן, אני יחסית יודעת.....
אני יודעת שהוא לימד אותי בשנה האחרונה שלו, והיו 3 בנות שלא אהבו אותו בכלל, ואת הדרך שבה הוא לימד, ושהוא התנהג לתלמידים.
ואז התלוננו להנהלה, והוא פשוט החליט שנמאס לו והתפטר.
וזה ממש לא היה בסודיות.
|
|
22/9/2002 |
| תגובה ל: דוד בר דוד |
|
דוד בר דוד לימד אותי
אחד המורים הכי כלים שידעה מערכת החינוך
ולאור מצב בית הספר כיום אני לא מתפלא שמיהרו להפטר
ממורה טוב.
ואם המקרה עם הזין נכון אז אני אפילו יותר מעריך אותו
יום טוב
|
|
5/10/2002 |
| תגובה ל: דוד בר דוד |
|
דבר ראשון: איזה מקרה עם הזין?
אין מצב שהוא התפטר כי נמאס לו יש לא איזה שישה ילדים והוא חייב לפרנס אותם ככה שהמשכורת שלו והפנסיה שלו מאוד חשובים לו.
בקשר לזה שהוא מורה טוב או לא - שלוש שנים למדתי איתו עם ממצוע של 60 בשנה הרביעית קיבלתי 100 בארבע יחידות עם מורה אחרת.
|
|
18/10/2002 |
| תגובה ל: דוד בר דוד
|
|
בגללו שנאתי מתמטיקה והייתי בטוח שאני גרוע בזה.
עכשיו אני מסיים תואר במתמטיקה ומדעי המחשב...
ברוך שפטרנו
|
|
21/12/2004 |
|
|
6/9/2002 |
|
|
5/9/2002 |
|
|
9/9/2002 |
|
|
1/9/2002 |
|
|
19/9/2002 |
|
|
30/8/2002 |
|
|
6/9/2002 |
|
|
2/10/2002 |
|
|
19/8/2002 |
| נטע גולן |
|
מישהו מכיר את נטע גולן, פעילת זכויות האדם שהתבצרה בביתו של המחבל מקניון פ"ת?
....
|
|
13/8/2002 |
|
|
18/8/2002 |
| השמועות שאני שמעתי.. |
|
היה ב- 1991 (ממש מזמן) מורה צעיר בשם אילן עיני, והוא והיא ניסו לבדוק אחד את השני. יותר מזה- איןלי מושג.
|
|
8/8/2002 |
|
|
19/9/2002 |
| קופיץ -המורה לספרות |
|
זוכרים את ירוחם קופיץ ?
פשוט נזכרתי אחרי הדיון על ראוכברגר ,שבאמת היו לנו מורים משונים שלא ברור איך הגיעו להיות מורינו .
מישהו זוכר איך קופיץ היה יושב וממלמל לעצמו על הקתדרה ,כשאף אחד לא שומע אותו בכלל...
כמו ראוכי ,כמעט כל השיעור היה עובר בבדיקת שיעורים ובחינה ליד הלוח ,ואולי 2 דקות לצלצול הוא היה ממלמל שם משהו חדש...
|
|
31/7/2002 |
| תגובה ל: קופיץ -המורה לספרות |
|
נדמה לי שאתם טועים בגדול. קופיץ היה מורה לתנ"ך ולא לספרות.
כשהוא הזמין אל הלוח הוא נתן לתלמיד אופציה לבחור:"שאלה, או בע"פ?"
ואחר כך נשף בשערות ידו כדי לראות מה השעה...איזה ימים נ]פלאים
|
|
10/10/2002 |
| תגובה ל: קופיץ -המורה לספרות |
|
לא טועים בכלל - הוא היה מורה גם לתנ"ך וגם לספרות .ואכןתימים נהדרים .והזכרת לי באמת את הקטעים סביב השעירות שלו...
|
|
10/10/2002 |
| ארצי |
|
ומי זור את ארצי שהיה המנהל ולימד אותנו תנ"ך, ופעם באחד באפריל ברחנו לו לשבע טחנות ותלינו על הלוח נעל.
|
|
17/7/2002 |
|
|
23/9/2002 |
|
|
23/9/2002 |
| המורה הטוב |
|
ומי זוכר את ברעם שהיה מורה לתנ"ך ואת לאה רווה שיצאה השנה לגמלאות.
|
|
10/7/2002 |
| תגובה ל: המורה הטוב |
|
אכן, זאב ברעם שהיה מורה לאזרחות ותנ"ך היה אחד המורים הטובים בבית הספר ומהיותר "אנושיים" שבהם. שיעוריו היו טובים ומעניינים ובניגוד לחלק ניכר מהמורים הוא התייחס בכבוד לתלמידיו, לא העליב ומעולם לא השפיל תלמיד בנוכחות הכתה. ברעם הלך לעולמו לפני מספר שנים. יהי זכרו ברוך.
|
|
10/7/2002 |
| תגובה ל: המורה הטוב |
|
נכון! זאב ברעם,עליו השלום,היה איש מקסים,ומורה דגול.
זכורה לי מכל התיחסותו אל התלמידים כאל בני אדם, ויחסו החיובי והאוהד.
למדתי אצלו אזרחות, ומעבר לחומר שלימד, דומני שנטע בנו את האזרחות האמיתי,ע"י דוגמא אישית. באמת מורה דגול הראוי להערכה רבה ואיש מיוחד.
י ה י ז כ ר ו ב ר ו ך !
|
|
17/7/2002 |
| לאה רווה שנהגה לאמר: צאי בפני ... |
|
הוא זה שעשה הכל כדי שלא אשאר כיתה, למרות שלא הצליח להשאיר אותי בבית הספר... נשמה טובה, אדם עדין וחם, שבניגוד לכל עמיתיו לא שאב הנאה מהתעללות בתלמידיו.
|
|
17/7/2002 |
|
|
5/7/2002 |
|
|
12/7/2002 |
|
|
29/9/2002 |
| חשובים משלנו |
|
מרל'ה,דנציגר,דוניה,ריבק,רוטנברג,אורן,מזור-ואתם מתלוננים?
|
|
4/7/2002 |
|
|
6/7/2002 |
| תגובה ל: חשובים משלנו |
|
ככל הנראה התכוון הכותב כי לא מעט מפורסמים מוכשרים ומוצלחים יצאו מקרבו של המוסד המפואר הזה ועל כן מוגזם להטיל בו דופי...דעתי האישית-הם היו מוכשרים גם קודם לכן והצליחו- (גם אם אינני מזהה את כל המוזכרים...)למרות החינוך הכושל שגבל בעריצות, עלבונות, ודיכוי מוכשרים.
|
|
29/7/2002 |
| ד"ר ראוכברגר |
|
האם אתם זוכרים את המשפט שתמיד אהב להזכיר לנו?
אהל שם הוא בית ספר תיכון עירוני ב ר מ ת ג ן !!!
|
|
4/7/2002 |
| תגובה ל: ד
|
|
דר ראוכברגר עליו השלום היה מורה לגאוגרפיה שבעצם נתן לנו מושגים בהשכלה כללית מוצאו הגרמני בא לידי ביטוי הדעותיו הפוליטיות כמובן היה אנטי קומוניסט צרוף אם ילדיו יגיעו לתגובתי זו אשמח שידעו שאני זוכר את אביהם לטובה בלבד דר לטקו
|
|
2/12/2004 |
| זיו |
|
היא היתה מורה טובה להיסטוריה, למרות שאי אפשר היה להפיק את שטף הדיבור שלה.
|
|
3/7/2002 |
| שולמית זיו |
|
שולמית זיו היתה אחת המורות המעולות ביותר שהיו ב"אהל-שם". היא הגיע לאחר שלימדה ב"ריאלי" בחיפה - והתנגדה לכל השטיקים שהיו מקובלים באהל-שם באותה תקופה. היא לימדה גם דברים מעבר לכתוב, ויצאנו איתה לשעורים במוזיאון ת"א כשהשעור נערך ב"גן-יעקב". מעבר לחזותה המרשימה באותה עת (1964) היא נשארה הזכרונות הבודדים החיוביים מהמוסד. מישהו יודע מה קורה איתה היום ?
|
|
22/8/2002 |
| תגובה ל: שולמית זיו |
|
נא לא לבלבל בין שולמית זיו (זיו א', במערכת. ספרות, תלמוד ואנגלית) ובין שרה זיו (זיו ב', באותה מערכת. הסטוריה) לכל אחת מהן שמור אצלי מקום אחר של כבוד.
|
|
28/8/2002 |
| שתיהן היו די גועליות. למה לא ל... |
|
זיו א היתה עוד נסבלת, אבל גם היא אהבה לבחון ליד הלוח. בכלל, באהל שם המורים אהבו לעשות את זה. מעניין אם גם היום בוחנים ליד הלוח בתחילת כל שיעור?
האם זה חינוכי? תורם ללמידה? או סתם מלחיץ, מפחיד, והרבה פעמים מבזה? ומדובר בילדים בסך הכל.
אם נתת תשובה לא נכונה לזיו א, ליד הלוח, היא היתה מנענעת ראשה בלגלוג ואומרת: "נייט!". היא היתה צינית.
אמנם פחות מרושעת מזיו ב, אבל שתיהן היו רעות, ברוח התקופה ובית הספר. איזה מקום של כבוד אתה שומר לשתיהן?
|
|
29/8/2002 |
| תגובה ל: שתיהן היו די גועליות.... |
|
כל מילה בסלע! היום אני חושבת שהם סתם היו אוסף של אנשים מתוסכלים שהטיפו לסוג מצויינות שהם לא הגשימו בחייהם שלהם, ומבחינתם, כל מה שהם הגיעו אליו בחייהם זה להיות... מורה. ואין בזה כל זלזול כלפי המקצוע עצמו שיכול להיות אדיר.
|
|
29/8/2002 |
| דר' ראובכברגר |
|
האם אתם זוכרים את הבדיחה הידועה:
מה ההבדל בין פרה שמעלה גירה לבין בחורה יפה שלועסת מסטיק?
התשובה:
הפנים האינטליגנטיות של הפרה
|
|
3/7/2002 |
| תגובה ל: דר' ראובכברגר |
|
הוא באמת נתן לנו משהו שאף אחד לפניו ואחריו לא נתן. אני זוכרת את "הפתק למכבסה" עד היום. פתק מההורים למורה צריך להיות על נייר מכובד עם מעטפה נקיה - זה לא פתק למכבסה...
הוא היה איש מאד מיוחד שאהבנו לזלזל בו, אבל הוא עשה מאיתנו בני תרבות.
|
|
20/7/2002 |
| תגובה ל: דר' ראובכברגר |
|
ד"ר ראוכברגר לא עשה מאיתנו בני תרבות. הוא השפיל תלמידים בפני כל הכיתה. הביע דעות פשיסטיות וגזעניות (כמו שלעג ל"עבודה ערבית").
הבדיחות שלו חזרו על עצמן לאורך דורות התלמידים.
|
|
21/7/2002 |
| ראוכי היה בעצם אדם מוזר, שלא ד... |
|
דבר, הוא גלגל מילים במשך השיעור באלף נושאים אבל אף פעם לא מילה שקשורה בגיאוגרפיה, המקצוע אותו אמור היה ללמד.
בדיעבד, זה די מכעיס שבכלל היו קיימים מורים כאלה במערכת החינוך.
לא היה עדיף אם היה לנו מורה לגיאוגרפיה שהיה מלמד גיאוגרפיה?
|
|
22/7/2002 |
| תגובה ל: דר' ראובכברגר |
|
ד"ר ראוכברגר היה אחד המורים הגרועים בבית הספר. הוא בזבז את רוב שעות הלימוד בכתה לריק בהרצאות על כל מיני נושאים שאינם קשורים לחלוטין לחומר אותו הוא היה אמור ללמד (גיאוגרפיה, למי שלא זוכר), ולא תרמו מאומה להשכלת תלמידיו. גישתו לתלמידים היתה בדרך כלל מתנשאת ומעליבה. דעותיו המוזרות כגון: "צריכת הסבון האישית היא מדד לרמתו התרבותית של האדם" וגם "גובה מצחו של אדם מעיד על תרבותו" וכ"ו לא העידו כלל על ערכי תרבות וודאי שלא תרמו להקנייתם בקרב התלמידים.
|
|
23/7/2002 |
| תגובה ל: דר' ראובכברגר |
|
אף שחלפו 45 שנה מאז שראוכי לימד אותי (לימד גם את אימי בחו"ל וגם את אחותי בארץ) אצלי יש לו פינה של כבוד. הספר ששימש אותו "גיאוגרפיה פיזית ומתמטית" (נדיר ביותר כיום !) מסביר את "בזבוז" זמננו - תוכנית הלימודים חייבה אך לימוד העקרונות,השאר היה בגדר המלצה... שאותה סרב לקבל. מאחר ונותר לו זמן למכביר... העדיף לעסוק בחינוך והקניית התנהגות אירופאית לנוער הישראלי "החצוף שלא קיבל כל חינוך ורספקט בבית הוריו".
שנים רבות לאחר מכן ,בשיחות שהיו לי עם בנו (המנוח) אימת הנ"ל דעה זו.
|
|
31/7/2002 |
| תגובה ל: דר' ראובכברגר |
|
ראוכי היה מלמד כל שנה את אותו הדבר. אחרי שגיליתי את העניין פשוט לקחתי מחברת של מישהי משכבה אחת מעלי שכתבה באדיקות כל מילה שיצאה מפיו בנושא הלימודי. כדאי לציין, שלכל השנה הספיקה מחברת אחת עבה... (לא זוכרת אם זו 40 או 80 דף).
הוא כמובן חזר וסביר שמחברות חייבות להיות נקיות משוויסקים! (כך קרא לכתמי השמן במחברות)
|
|
10/8/2002 |
| גבי ראובכברגר |
|
האם אני מבין ממכתבך שגבי ראוכברגר נפטר ? כי פגשתי אותו בכנס הלפני אחרון ! . מה שלמדתי מהדוקטור הוא: לגשת למפה ולמצוא את "שפיצברגן" בלי לחפש.
|
|
22/8/2002 |
|
|
28/6/2002 |
| תגובה ל: כצנלסון נתן לי צ'ופצי... |
|
אימת התלמידים אם כצי מגיע עם התיקים כי זה סימן שיש מבחן. ככה בלי הודעה מוקדמת כי תמיד צריך לדעת את החומר. אחרת אפשר לקבל 0 עם הערתמעודדת "זכית מן ההפקר"! היום היו נותנים לו ללמד מכסימום רבע שעה.
|
|
1/11/2002 |
|
|
3/11/2002 |
| מילים אחרות על אהל שם |
|
אין לכם מושג על מה אתם מדברים. אתם מקשקשים ומשמיצים מבלי לבדוק עובדות בשטח. דברו עם תלמידים שלומדים עכשיו באהל שם-כמו שאני עשיתי . האוירה שם שונה לגמרי, אוהבים את בי"ס, ומי שאומר שהלך השם כנראה לא קורא את המקומון- אהל שם נחשב לתיכון הכי טוב בעיר
|
|
21/6/2002 |
| תגובה ל: מילים אחרות על אהל שם |
|
אמנם אוהל שם נחשב לתיכון איכותי בעל שם מקצועי מעולה, אין בו יחס אישי וכמעט שאין עם מי לדבר על בעיות חוץ מהיועצות.
אני לומדת שם ומצד אחד זה ממש מעצבן שמתייחסים אלינו כמו אל מספרים שנותנים להם שם טוב אבל מצד שני בדיעבד לא הייתי הולכת לאורה-מודיעים או בליך...
כך שכרגיל לכל דבר יש את הפלוסים והמינוסים שלו...
|
|
5/8/2002 |
| תמר שחק |
|
תזהרו מהילדה הזאת היא נחש..............
|
|
16/6/2002 |
| ד"ר ראוכברגר |
|
כולם שווים אבל יש כאלה ששווים יותר... מישהו זוכר אותו רוכב על אופניו עם הבעה בהמית של שביעות רצון עצמית על פניו, בעודו מהנהן לכל עבר?
|
|
14/6/2002 |
| תגובה ל: ד |
|
קשה לשכוח.
ובאותו היום שבו הורידו לו את האויר מהאופניים (אותם היה מאכסן אצל זכריה) אסור היה להתקרב אליו.
אגב הוא נפטר לפני כמה שנים כתוצאה מסבוך רפואי.
|
|
14/6/2002 |
| תגובה ל: ד |
|
בוודאי זוכרים, גם שאלנו אותו אם יש לו רישיון לאופניים, וגם את ביתו הסניוריטה זוכרים..אבל מה שהוא לימד אותנו אף אחד אחר לא יכול היה ללמד, וגם זה משהו
|
|
15/6/2002 |
| אורית סולווי |
|
מישהו יודע מה עם אורית סולווי? בקשו ממנה להרשם לאתר ...
|
|
11/6/2002 |
| פורנו בתיק של קוגל |
|
האמנם?
האם פיקציה או מציאות?
ללא מכירים - גב' קוגל: סוג של מורה לאנגלית שהיתה ידועה בכך שבתום השעה הכיתה מאוכלסת בתלמיד או שניים (את השאר היא הוציאה).
|
|
9/6/2002 |
| תגובה ל: פורנו בתיק של קוגל |
|
הקסטות זה לא פיקציה . אבל האמת שאף תלמיד שפוי לא היה נשאר איתה בכיתה לבד.
מתישהו אז עשיתי עליה וודו אבל גם זה לא ממש עבד.
|
|
22/6/2002 |
| תגובה ל: פורנו בתיק של קוגל |
|
קוגל, זו לא מורה!
זו מ פ ל צ ת!
היא לא מורה טובה בכלל, הרבה מהתלמידים שלה היא מכריחה לעשות 4 יח"ל, כאשר הם תלמידים טובים.....
נוראה ואיום, צריך להוציא אותה מבית....
|
|
22/9/2002 |
| אף אחד לא זוכר את פישר? |
|
כולם בוכים על המורים שהתעללו בהם לאורך השנים..מעניין שאף אחד לא מזכיר את שאול פישר, האיש והספקטרום, שבמהלך כל כיתות ט' ו-י' קיבלתי אצלו בקביעות 50 (אפילו כששברתי את הראש אצל מורה פרטית), בזכותו ישבתי שני חופשים רצופים בבחינות מעבר בקיץ,ופעם הוא אף הגדיל לעשות כשהזהיר אותי שאם אני אדבר שוב בשיעור שלו הוא יעביר אותי מקום ל"שם"
(ואז הצביע בחינניות לעבר הפח....)
בחייכם, בטוח שאני לא נפגעת הטראומה היחידה?!...
|
|
8/6/2002 |
|
|
8/6/2002 |
|
|
9/6/2002 |
| תגובה ל: אף אחד לא זוכר את פישר? |
|
כנראה שפישר, עם חלוף השנים, פשוט התייאש והתעייף
כי אני זוכרת שבמבחנים, היינו פשוט מעתיקים בלי בושה: שליפים,
קשקושי נוסחאות על שולחנות, דיבורים... - הכל הלך.
פעם אפילו קמנו כמה תלמידים ונעמדנו סביב שולחן אחד (באמצע המבחן)
... - והוא פשוט הפך לעגבנייה בשלה מאוד - אבל לא עשה כלום מעבר לכך.
|
|
12/6/2002 |
|
|
15/6/2002 |
| תגובה ל: אף אחד לא זוכר את פישר? |
|
הוא היה מורה לפיסיקה נכון?
אם כן: אז למרות שלמדתי איתו רק שנה וחצי (אח"כ עברתי תיכון)
חוץ מהקטע שלדעתי היה לו קול מרדים (אני בשיעורים שלו תמיד הייתי חצי
רדומה...) הוא היה בסדר דוקא פיסיקה היה אחד מהמקצועות הבודדים שהלך לי לא רע בהם.
|
|
15/6/2002 |
|
|
31/8/2002 |
| אני זוכרת את פישר... |
|
הוא היה מקסים,
מורה טוב לב
ומאוד סבלני
אני מזמן הייתי מתפטרת עם תלמידים מופרעים כמו שהיו לו,
איפה הוא עכשיו?
עדיין מלמד שם?
|
|
2/9/2002 |
|
|
3/9/2002 |
|
|
4/9/2002 |
| לטמבל המתחזה |
|
למה תמיד יש את אותם המתחכמים שלא יודעים לקבל כונות טובות
האתר ממש נחמד וכולם מגיבים חיובי, אז מחק את עצמך - המתחזה
משנת 94 או שתציג את עצמך כמקובל.
|
|
1/6/2002 |
| אימרות שפר |
|
"מה ההבדל בין בחורה לועסת מסטיק לפרה מעלה גירה?
ההבעה האיטליגנטית השפוכה על פני הפרה." ד"ר ראוכברגר ז"ל
|
|
1/6/2002 |
|
|
31/5/2002 |
|
|
1/6/2002 |
|
|
1/6/2002 |
|
|
11/9/2003 |
| אהל שם כשלון ידוע מראש |
|
כמי ששנא בי"ס
ורק בזכות המורים העלובים שלימדו בו (רובם המכריע)
כשלון חינוכי ממדרגה ראשונה
|
|
26/5/2002 |
| כמה מילים על אוהל שם |
|
כמה מילים על בית הספר הנחמד אוהל שם:
1. זהו המוסד החינוכי הכי מגוחך שקיים שיש לו מנהל בובה שלא מסוגל לעשות כלום ובגלל זה יש לו 3 סגניות שמסובבות אותו על האצבע הקטנה שלהן.
2. איכות המורים בית הספר מתחת לכל ביקורת לא רק שהם לא יודעים ללמד אין בהם שמץ של אנושיות קודם להיות בן אדם אח"כ מורה ! (וזה עוד תיאור חיובי על המורים) ומעטים מאוד המורים הטובים בבית ספר
3.טיפ לאלו שלומדים זה יעבור הבית ספר זה לא הכל. ביחוד לא אוהל שם ...
|
|
24/5/2002 |
|
|
25/5/2002 |
|
|
25/5/2002 |
| תגובה ל: כמה מילים על אוהל שם |
|
רצוי מאוד שמר קניסברגר (הורים , מורים... :) הסגנויות החמודות שלו וצוות המורים המוצלח של הבית ספר יקרא את זה ואולי סוף סוף ידעו עם מי יש להם עסק ומה בדיוק חושבים על צורת החינוך המטופשת להם!!!
|
|
25/5/2002 |
| תגובה ל: כמה מילים על אוהל שם |
|
ואם כבר מדברים על מורים גברת איילת בוירסקי!! לאלו שלא מכירים אותה מזלכם ומי שמכיר תנחומי..
חובה לציין שאישה זו אינה מורשת להקרא מורה, אלא דמות שמטרתה העיקרית לאמלל את חיי התלמידים כי זהו הסיפוק היום יומי שלה לראות תלמיד מסכן סובל.
מר דוד בר דוד אין ספק בחור נחמד אתה חוץ מזה שגרמת לכמה תלמידים להתאשפז בבית חולים לחולי נפש עם טראומה לכל החיים מהמקצוע מתמטיקה..
מתמטיקאי מוצלח אתה כן אין ספק, אבל מורה לא!
|
|
25/5/2002 |
| תגובה ל: כמה מילים על אוהל שם |
|
שלום לכם. .
מנהל אחד ושלוש סגניות שמסובבות אותו על האצבע? אם היו לכם שלוש נשים בבית היו עושות לך אותו דבר...
חוץ מזה בבית הספר קיימים 1500 תלמידים וצריך כוח אדם לטפל בהם.
לידיעתכם.
בשנה הבאה חוזרת הסגנית הרביעית משנת השתלמות.
|
|
25/5/2002 |
|
|
26/5/2002 |
|
|
28/5/2002 |
|
|
5/8/2002 |
|
|
5/8/2002 |
|
|
5/8/2002 |
| תגובה ל: כמה מילים על אוהל שם |
|
כתלמיד כבר כמה שנים טובות אחרי, לצערי יש הרבה אמת במה שכתוב, לא מתוך רוע רק מתוך עובדתיות.. המורים באהל שם על הפנים ! במיוחד בר דוד שבאופן סיסטמטי .. כן סיסטמטי מעיף או גורם לתלמידים לעוף מההקבצה שלו של 5 יחידות כי הוא רוצה רק את האליטה... את אלה שיהיה לו הכי קל ללמד... מי שמע על העיניין שבתיכון נותנים לילד לקרוא מתוך הספר במקום ללמד אותו את החומר ? מה זה אוניברסיטה ? אחרי התיכון אני הייתי בטוח שאני לא יודע כל כך טוב מתמטיקה כמו שציפיתי מעצמי ... למרות שאני הייתי באליטה, קבלתי בבגרות ציון הרבה יותר נמוך מהיכילות שלי בכיתה ואני חרשתי אי אפשר להגיד עלי לא למדתי או איזה תירוץ מטומטת אחר של מורים שאין להם כוח ללמד . וראה זה פלא אחרי הצבא שיפרתי אצל מכון כזה אצל מורה שלימד וקבלתי 100 עגול והייתי התלמיד הכי טוב בכיתה שלי מבין 40 תלמידים.
שלא נדבר על גב לובצקי שמסתובבת סביב החתיכים בכיתה כמו איזה ילדה בת 16 מחורמנת.. ועוד שלל שלל דוגמאות.
מוקדש באהבה.
|
|
10/8/2002 |
| תגובה ל: כמה מילים על אוהל שם |
|
אוהל שם זה אכן חרא של בי"ס שהדבר היחידי שיותר מצחין ממנו הם המורים/ות. קשה לי להצביע על מורה אחד שהוא "מורה טוב- מורה לחיים".
מסכימים איתי?
|
|
4/9/2002 |
| תגובה ל: כמה מילים על אוהל שם |
|
לפחות בזמני (תחילת השמונים) היו באוהל שם הרבה מורים לחיים. לחיים או למוות. כי יותר מדי מהם התעקשו לעשות לנו את המוות, וזה היה מלחמת הישרדות, אתה או הם. היום אפשר לצחוק על זה אבל בעצם זה עצוב
|
|
5/9/2002 |
|
|
18/9/2002 |
| תגובה ל: כמה מילים על אוהל שם |
|
כן היא באמת כלבה אמיתית!!!!!!!
אוהבת לאמלל תלמידים בלי סיבה מוצדקת!!!!!!!!!
חושבת שהיא יודעת יותר טוב מכולם....
חחחחחחח.....
והיא גם כזאתי מסריחה מזיעה, כל השיעור היא עם הטישו המגעיל שלה מנגבת את הפנים המזיעות שלה שנראות כאילו כרגע יצאו ממקלחת או משהו.....
בקיצור חברים:
שימרו מרחק - זונה בשטח!!!!!!!!
|
|
19/9/2002 |
| תגובה ל: כמה מילים על אוהל שם |
|
חברה, חברה, אני מציע שקצת תרגעו...
קראתי בעיון את כל ההשמצות של האנשים שחוו טראומה בבית ספר אוהל שם ואני חיייב לציין שאכן ישנם כמה מורים שלא נעים ללמוד איתם אבל אם נסתכל לרגע על החצי כוס המלאה נראה בית ספר מדהים ,גדול, עם המון אפשרויות להתפתח בו: מועצת תלמידים, נאמני מחשב, להקה,כתבי העיתון ועוד דברים רבים וטובים שבית ספר זה מציע לנו.
אני מעריך את הבית ספר הזה וגאה מאוד שלמדתי בו. אני , בניגוד לרבים שלא עשו כלום מלבד להגיע לבית ספר ללמוד ולחזור הביתה , התנדבתי ותרמתי רבות לבית ספר (ותאמינו לי שהקדשתי המון זמן למוסד זה-ובאהבה), ואולי משום העובדה שהייתי מעורב מאוד בחיי בית הספר נקשרתי אליו רבות , אפילו אם היו מורים מסוימים שעיצבנו אותי , הרי בינינו אין מוסד שהוא פרפקט , תמיד יהיו חסרונות ויתרונות , אך אני חושב שאוהל שם ניחן בהמון המון יתרונות ורק מי שמחפש אותם (כמוני) ימצא אותם.
אוהל שם - בית ספר מעולה אשר תלמידיו מקבלים את הציונים הטובים ביותר בארץ , עם מורים נפלאים ( שלגי הוא אחד מהם) ועם אכיויות שלא רואים כל יום.
אז חברייה , תתחילו לפרגן למוסד שמאות תלמידים נוהרים אליו מידי שנה וחוזרים עם חיוך לביתם.
בהמון אהבה..
|
|
23/9/2002 |
| תגובה ל: כמה מילים על אוהל שם |
|
לכל אלו שמאשמים את המורים בכשלון של עצמם :
כדאי שתתחילו להבין שבן אדם לומד בשביל העתיד שלו.
לא משנה מי מלמד - אם יש לך מספיק סכל - תשב על התחת בבית
ותוצאי את ה100 שלך. בכל התקופה שלי בבית הספר פגשתי מספר מורות
גרועות (בוירסקי - מפלצת. היתי נרדם לה על השולחן הראשון בכיתה.
ארנון - סדיסטית וחיה. בתקופתי המליטה גור.
נטע גולן - לא יודעת ללמד וחוצפנית. אולי ארומה תראה נראת יותר
טוב! או שלא?
. . . ) עדיין יש לי את ה110 בבגרות.
בית ספר עצמו באמת לא מזהיר. חשוב להגיע לכיתה טובה - מדעית
למשל. או מחוננים. שאר המגמות לא שוות כלום. סוציולוגיה - ממש צחוק.
בקיצור הציונים חשובים לעתיד - תתחילו להשקיע ותפסיקו לבכות.
נ.מ. גודי ויזנפלד חושבת שהיא יפה - ממש אומלל + מורה גרוע ביותר.
|
|
30/9/2002 |
|
|
30/9/2002 |
| תגובה ל: כמה מילים על אוהל שם |
|
אם היית גם אתה מיישם את מה שאתה מאמין בו כ"כ (שצריך לשבת בבית וללמוד) אז אולי היית לומד שאת המילה שכל כותבים עם ש' ולא עם ס'!!!!!!!!
טיפש!!!!!
|
|
3/10/2002 |
|
|
7/10/2002 |
|
|
22/5/2002 |
|
|
13/8/2002 |
| סנדי בר |
|
כל הפיזיקאיים אפסים - אף אחד לא מפורסם
אבל סנדי עשתה זאת בגדול
|
|
21/5/2002 |
| תגובה ל: סנדי בר |
|
"סנדי" היא סתם זונה מטומטמת!!!!!!!!!!!!!!!!!!! וכל מה שהיא עשתה זה להתלהב מעצמה יותר מדי!!! מה לעזאזל כל ההתלהבות מדוגמניות? הן דוגמניות כי הן טיפשות ואם הן לא היטו דוגמניות לא היה להן ממה לחיות...
|
|
21/5/2002 |
| תגובה ל: סנדי בר |
|
מה קרה ? סנדי לא נתנה לך ? הא!!! אז כנראה שהיא לא כזאת מטומטמת!!!
|
|
21/5/2002 |
| תגובה ל: סנדי בר |
|
רגע....ה"סנדי" שמדברים עליה זאת סנדי בר אישתו של אקי אבי הדוגמנית של מילקי......?!?!
|
|
22/5/2002 |
| תגובה ל: סנדי בר |
|
היא פשוט מטומטמת ואני לא אומר את זה סתם.
חבר שלי מכיר אותה ויצא לי לדבר איתה כמה פפעמים ופשוט מאוד יש לה מנת משכל של כפית.
אין לה שום ידע בסיסי והיא ממש מעופפת.
טוב אבל מה מצפים ממנה?
היא בסה"כ דוגמנית וכידוע לכל דוגמניות טיפשות.....
אחרת הן לא היו דוגמניות.....
ותחשבו על זה!!!!!!
|
|
5/8/2002 |
| נטע גולן....מה הקטע שלה? |
|
אנשים יקרים....
אודה לכם אם תועילו בטובכם להסביר לתלמידים לשעבר כמוני מה הסיפור של נטע גולן ונטיותיה המיניות....
|
|
20/5/2002 |
|
|
25/5/2002 |
|
|
27/7/2002 |
|
|
30/9/2002 |
|
|
30/9/2002 |
| חבורת הזבל |
|
סיימתי ללמוד באוהל שם לפני כ 24 שנה. כיום בתי לומדת בתיכון. אני מסתכל על המורים/ות שלה ומשווה.
אין היום את המורים של אז וטוב שאין !!
היו כמובן גם אז מורים טובים ואנושיים אך אני זוכר בעיקר את הסנילים
קופיץ (תנ"ך), נוח (כימיה) ואת הסדיסטים: טופורובסקה (אנגלית), צביאלי (כימיה) עם שרות הדואר "דואר צביאלי" , מר גבאי בערבית ומקבילו וסטרייך המורה לצרפתית.
לא אשכח את ראוכברגר המומחה לכל ובעיקר להליכות ולנימוסים.
בקצור חלום בלהות.
נכון, החומר הועבר והבגרות הושגה אז מה ?
|
|
16/5/2002 |
| תגובה ל: חבורת הזבל |
|
אף אחד מהנ"ל לא מגיע לדרגתו של כצנלסון. זבל של בן אדם וזבל של מורה!!! אם לבן שלי יהיה מורה כזה אני:אדאג שהוא יעוף מהמערכת!!!
|
|
17/5/2002 |
| תגובה ל: חבורת הזבל |
|
האם יתכן שב"אהל שם" תנאי לקבלה ולקידום היה יכולת סדיסטית להתעלל בתלמידים? וכל זאת בזמנים שההורים היקרים שלנו נתנו גיבוי מלא למורים, בבחינת המורה תמיד צודק, ואם היית לומדת זה לא היה קורה.
הרי איך אפשר להסביר התקבצות שכזו של המורים הללו בבי"ס אחד?
המורה שהיה דואג להכריז בפני כל הכיתה את הציון שלי אם נכשלתי (הוא כנראה עשה זאת גם לאחרים, אבל מי זוכר), וליתר ביטחון בבחינות היה נצמד אלי ולאחרות באופן מטריד ביותר, שהיה שולח אותו הישר לכלא בימינו, אך בימים החשוכים ההם עברו שנתיים עד ששיתפנו אחת את השניה בחוויה.
אני מוסיפה לרשימת "המצטיינים" את המורה להיסטוריה זיו; את וורטמן, שהיה אולי חברה'מן לעיתים, אך ידע גם ידע להעליב היטב כשחשב שזה נחוץ למשהו;
והיו גם כמה נפלאים, כמו המורה למתימטיקה שור, המורה להיסטוריה ד"ר בושוויץ(?), וגורני, המורה לספרות וללשון, שאיזנו קצת את התמונה.
אח, היו זמנים. קשים.
לא נראה שזה יכול לקרות לילדינו היום. ואולי גם הם לא מספרים בזמן, אלא יכתבו על זה רק בעוד 30 שנה?
|
|
18/5/2002 |
| תגובה ל: חבורת הזבל |
|
אני שמחה שלא רק לי, לאחר 35 שנה, אהל שם עדיין חוויה טראומטית. צביאלי (ז"ל) נהג לקרוא לי ללוח. בעודי מתקרבת, הריטואל היה זהה בכל פעם, בקולו האיטי והמפחיד:"אחיך ידע כימיה, נראה מה את יודעת". כמובן שעם הקדמה שכזו, גם המעט שידעתי נשכח ממני, ועמדתי חסרת ישע אל מול הלוח.
"שובי למקומך, אפס כתמיד, לך אפשר לספר את סודות המדינה, שהרי אינך זוכרת דבר"...
|
|
18/5/2002 |
| תגובה ל: חבורת הזבל |
|
נאלצתי לעזוב את אוהל שם במהלך יא, הגם שהייתי מוכשר למדי. אך התיחסותם של קלגסי חבורת הזבל נעדרה כל מימד אנושי, בראשם , לטעמי עמדו כצנלסון שלא הסתפק בציון אפס, אלא שהודיע חגיגית בכתה שעבור התיקון, הציון שלי הוא אפס שבאפס... גם ספרדי וכהנא היו קצת נגועים...ברבות הימים הפכתי למורה ומחנך והקפדתי לנסות לראות את הדברים בעיני התלמיד, מה שהם עשו לנו לא היה חינוך זה היה רצף של השפלות, והיו גם אנשים עם לב כמו רובינשטיין ,חפץ ,חיים הלוי שאותם אזכור כאיים של שפיות בים האכזר שנקרא משום מה אוהל שם,...
|
|
18/5/2002 |
| תגובה ל: חבורת הזבל |
|
נאלצתי לעזוב את אוהל שם במהלך יא, הגם שהייתי מוכשר למדי. אך התיחסותם של קלגסי חבורת הזבל נעדרה כל מימד אנושי, בראשם , לטעמי עמדו כצנלסון שלא הסתפק בציון אפס, אלא שהודיע חגיגית בכתה שעבור התיקון, הציון שלי הוא אפס שבאפס... גם ספרדי וכהנא היו קצת נגועים...ברבות הימים הפכתי למורה ומחנך והקפדתי לנסות לראות את הדברים בעיני התלמיד, מה שהם עשו לנו לא היה חינוך זה היה רצף של השפלות, והיו גם אנשים עם לב כמו רובינשטיין ,חפץ ,חיים הלוי שאותם אזכור כאיים של שפיות בים האכזר שנקרא משום מה אוהל שם,...
|
|
18/5/2002 |
| תגובה ל: חבורת הזבל |
|
היה את סגל קורא בעיתונים. ואת כרמל המזיל. ושדר המטומטמת עד אימה.
וסטריך הדביל האלים ועוד.
אבל היו גם שלגי הדגול, חיים הלאו-לאו ז"ל הגדול עם הצוואר מפלסטיק,
קויפמן מושא החולמות הרטובים של בני ה- 15
וטופרובסקה שהפילה כל תותח מעצם המחשבה עליה.
|
|
21/5/2002 |
| תגובה ל: חבורת הזבל |
|
אבל, נא לא לשכוח את שרה הביולוגית שהיתה נהדרת, ודרוקר ז"ל שהיה נחמד, אבל לא ממש מורה טוב- ואולי תיזכרו גם בתלמידים שיצאו מהם טובים ונבחרים ברפואה ובכלכלה...
|
|
22/5/2002 |
| מורות-תלמידים |
|
מי זאת בן צבי?
גם המורה לביולוגיה כרמלה זיגרמן, לפני שנים, התחתנה עם תלמיד שלה...
|
|
14/5/2002 |
| דוד צביאלי |
|
מעבר לסגנון ההוראה המיוחד ולמדגם האקראי שהיה נבחן בכל שיעור בלוח , ובנוסף להתעניינותו במשחקי הכדורגל בבית הספר מעת לעת , הוא באמת היה מורה דגול לכימיה,שאילץ אותך כתלמיד ללמוד היטב את הנושא (בהנחה שאהבת כימיה ). התוצאות ניכרו היטב בציונים הגבוהים בבחינת הבגרות .
ברוך שניר - מגמה ביולוגית -1978
|
|
14/5/2002 |
|
|
8/5/2002 |
|
|
8/5/2002 |
|
|
9/5/2002 |
|
|
10/5/2002 |
|
|
11/5/2002 |
|
|
11/5/2002 |
|
|
14/5/2002 |
|
|
31/5/2002 |
|
|
15/6/2002 |
| תגובה ל: המורה הכי טוב שהוא בן אדם |
|
ברוקר, פיזיקה, משיכמו ומעלה כמורה וכאדם. לא התבייש להביע אנטימיליטריסטיות בתקופת הזוהר של צה"ל, תקופת טרום יום כיפור. אדם ענק! לא זכור לי שהעניש תלמיד אחד ולמרות זאת זכה להקשבה מלאה שבת ערך לזו שהשיג "ראוכי" באמצעי ענישה השייכים לעולמות חשוכים.
אורי בושביץ, מורה נהדר, אדם נהדר, טוב ליבו ורכותו לא התאימו ללימוד עדר חוליגנים.
היו עוד נשמות טובות , לאה רווה ספרות, כרמל מתמטיקה, זלזי מתמטיקה, שהיו בהחלט בני אדם ולימדו בכלל לא רע.
|
|
30/6/2002 |
|
|
3/7/2002 |
|
|
3/7/2002 |
|
|
3/7/2002 |
|
|
7/7/2002 |
|
|
8/7/2002 |
|
|
9/7/2002 |
| תגובה ל: המורה הכי טוב שהוא ב... |
|
חבר'ה מי שלא מכיר את חמדי דרור (כימיה) אין לא מושג איזה אדם נשמה הוא!
אין עליו למדתי איתו שנתיים והיו איתו הכי צחוקים שיש הוא מקוצעי מאוד אמיתי ישר וכיפי!
אין עלייך חמדי אוהבים אותך ומתגעגעים
|
|
18/3/2005 |
|
|
2/5/2002 |
| מיכל אהרוני |
|
לצערנו, אינפורמציה שחשוב לדעת אותה:
בשנה שעברה, קיץ 2001, מיכל אהרוני מהביולוגית י"ב 7, מחזור 94', נהרגה בתאונת דרכים בערד. היא הייתה נשואה שנתיים.
|
|
29/4/2002 |
| לגליה שפירא - הסגנית שלא האמינה בי |
|
גליה יקרה,
בשבוע האחרון ללימודי בבית הספר הגעתי לחדרך וביקשתי ממך
לדחות לי את הבגרות האחרונה או להקדים לי אותה כיוון שאני מתגייס
לקורס תכנות בממר"ם בתאריך של הבחינה.
היית אז סגנית מנהלת או משהו כזה.
את גיחכת ואמרת לי "הורידו שם את הרמה או משהו?"
כיום, בתור ראש פרוייקט בחברת תוכנה מובילה, אני זוכר אותך גליה.
אני לא כועס או מרגיש צורך לנקום, אני מרחם על התלמידים המסכנים שאת האישה שתשפיע ותעצב את דמותם ואופיים.
אז הצלחתי בסוף גליה, לא תודות לך.
|
|
25/4/2002 |
|
|
30/4/2002 |
|
|
5/5/2002 |
|
|
6/5/2002 |
| תגובה ל: לגליה שפירא - הסגנית ... |
|
דווקא על לובצקי באמת לא הייתי מאמין.
לובצקי היא אחת מהמלכות לפי דעתי, מורה שבאמת אכפת לה מהתלמידים שלה ובאמת מנסה לעזור להם (לפחות ככה זה היה בכיתה שלי. אני יודע שהרבה אנשים לא מסתדרים איתה, אבל אני חושב שלובצקי היא אחת מהמורות היותר טובות שיש בבית ספר).
וסתם שאלה קטנה. גליה שפירה התמנתה לסגנית מנהל לפני 5 או 6 שנים בערך. איך הספקת מאז לגמור את ממר"ם וגם להיות סגן מנהל בחברה?
|
|
24/5/2002 |
| תגובה ל: לגליה שפירא - הסגנית ... |
|
אני הייתי טיפוס שלא היה מגיע אף פעם לבית ספר. אבל תמיד הוצאתי ציונים טובים. קוגל שנאה אותי על זה ולובצקי עוד יותר.
דווקא עם גליה שפירא די הסתדרתי וגם עם קניגסברגר אבל קוגל ולבצקי חיו שמטרה אחת ויחידה של לשעות לי את המוות.
|
|
22/6/2002 |
|
|
24/6/2002 |
|
|
6/9/2002 |
| כצנלסון מכה שנית |
|
I met an old veteran of Ohel Shem that studied in one of the first Machzorim of Ohel Shame (Yes Shame).
She said that Kazi uzed to be an asshole even then!
What an asshole!!!
I know that he might be dead by now, but he was the worse teacher I had ever had.
Also a very disgusting man.
Shame on Ohel Shame that they kept him until retierment
|
|
23/4/2002 |
|
|
26/4/2002 |
| תגובה ל: כצנלסון מכה שנית |
|
Well, if you like grammar exams with a single question of:
"הטה את הפועל שמר בכל הזמנים ובכל הבניינים."
Then you deserve such a teacher.
As for being a royal asshole:
Everybody that embaresses pupils while teaching is an asshole. He has done that so many times that I can give him the title:
A Royal Asshole and a Very Bad Teacher.
There were many good teachers in Ohel Shem which also were good persons. Katzi was not one of them.
|
|
29/4/2002 |
| תגובה ל: כצנלסון מכה שנית |
|
בלי ספק. אחד המורים (ואולי אפילו אחד האנשים) המגעילים והרעים ביותר שהכרתי. סדיסט, ASSHOLE אמיתי. בושה ל-OHEL-SHAME שהעסיק אנשים כאלה.
|
|
30/4/2002 |
| תגובה ל: כצנלסון מכה שנית |
|
מדהים לראות איך הזמן לא מרפא שרטת שהשאיר בך מורה, ולא מקהה את העלבון . אמנם הייתי מתלמידיו היותר טובים של כצי ( מספיק בקושי+ ! ) אבל עדיין יש לי זכרונות מסוייטים מבחינות הפתע שלו ( ממש מארבים מתוכננים בקפידה) ובכלל מהשעורים שלו שהיו מאבק השרדות לכל דבר. ובכל זאת, וממרחק של 40 שנה כמעט - הוא היה קארקטר. וכל מה שאני זוכר בספרות ובלשון ( וזה לא הרבה ) בא ממנו.
אהוד צוקרמן
|
|
21/6/2002 |
| תגובה ל: כצנלסון מכה שנית |
|
Shalom Ehud,
I am the one initiating these messages. No Katzi didn't leave any scratches on me... reason is I told him he is an asshole at his face. I am proud of it. As a bonous I was excused from his classes (great deal, tell him to fuck off and be excused).
My class ended up boycotting Katzi (The only class that has done that ever!).
It was 1977 the class was Yud Alef 7 (Biology).
After that Katzi was offered early retirement, he did not teach us in Yud Beit.I have got 4 both in Grammar and Safrut. All the class studied Grammar with Shalgi in the summer (we had the honor to have him as our teacher). I think I got 80 and I enjoyed learning with him.
So this is the story of the class that derailed Katzi.
Shuki Sasson
Yud Beit Biology. 1978..
|
|
26/6/2002 |
| תגובה ל: כצנלסון מכה שנית |
|
Judging by the grammar of your message, you seem to have boycotted the English teacher too
By the way, sifrut, not safrut
|
|
3/7/2002 |
| תגובה ל: כצנלסון מכה שנית-כבוד... |
|
אני ממש מודה לבחור שכתב באנגלית ודיווח שהוא שייך לקבוצת הגומלים בקצי - עשית לי נחת על שנת האימה שעברתי איתו. תמיד תהיתי איך נפטרו ממנו...ממש תופעה נוראה.
אגב אודי צוקרמן,מה שלומך ?
דורית פז (סלע) -מחזור 1969
|
|
7/7/2002 |
| נדורגל. |
|
הידעתם כי ב1964 סיימו באותה כתה שניים מטובי השחקנים במדינה?
|
|
2/4/2002 |
| רונית הראל |
|
התדעו שרונית הראל היתה תלמידה באוהל שם ונישאה לתלמיד מוטי הלר?
וכל הכבוד לה...
|
|
2/4/2002 |
| תגובה ל: רונית הראל |
|
מה הקטע בדיוק? אלו חדשות ישנות ואין מי שלא יודע אותן. כל הכבוד לעובדה שבניגוד לרבים אחרים הם עדיין נשואים.
|
|
12/4/2002 |
| רונית הראל |
|
התדעו שרונית הראל היתה תלמידה באוהל שם ונישאה לתלמיד מוטי הלר?
וכל הכבוד לה...
|
|
2/4/2002 |
|
|
20/9/2002 |
| סימנטוב |
|
מי יודע מה עם איציק סימנטוב , האיש והחתולים???
|
|
31/3/2002 |
|
|
1/4/2002 |
|
|
18/5/2002 |
| תגובה ל: סימנטוב |
|
מורה ענק.
היידעתם שהוא עזב את אוהל שם כי קניגסברגר לא נתן לא להיות אחראי על הפיזיקה ?
טעות אחרי טעות..
"יש לי ילדה וכלבה". א. סימנטוב מדבר ברגע של אינטמיות על חיי המשפחה
|
|
19/5/2002 |
| תגובה ל: סימנטוב |
|
סימנטוב... איזה מורה דגול. היה לי הכבוד ללמוד איתו בשנה האחרונה שלו בבית הספר.... בהחלט מורה ענק, ואחת מהטעויות הגדולות של הנהלת בית הספר הייתה לא להשאיר אותו.
סימנטוב, המורה והפרות...
|
|
24/5/2002 |
|
|
29/3/2002 |
|
|
30/3/2002 |
|
|
2/4/2002 |
| תגובה ל: בגידה ברחבי הקמפוס |
|
תגידו, אין לכם במה לעסוק? איזה מן שטויות אלו? בשביל זה יש את חברה? אם מישהו רוצה להשמיץ שיעשה את זה בבית הספר, קבל עם ועדה ולא יסתתר מאחורי החסינות של האינטרנט. שפן!!!
|
|
14/4/2002 |
| אופיר בביוף בשבילך... |
|
היי אופיר בביוף אתה לא תזכור ואולי כן למדתי איתך גרפיקה ממוחשבת בר"ג אצל איציק אם אני לא טועה במכללת ר"ג.
אני מאשדוד ובאמת רציתי לדעת מה שלומך אם זה אתה תדע מהו שמי
רשום אותו ברכילות בעילום שם ואני מבטיחה להכנס לתיבה שלך ולשוחח קצת עברו המון שנים ומקווה שלפחות שמי הפרטי יהיה זכור לך.
אגב, לא ציפיתי שהמקצוע שלך יהיה שונה!!!
|
|
12/3/2002 |
|
|
28/2/2002 |
|
|
6/3/2002 |
|
|
4/2/2002 |
|
|
4/3/2002 |
|
|
26/3/2002 |
|
|
17/1/2002 |
|
|
21/1/2002 |